بازدید معاون اداره کل فنی و حرفه ای استان مازندران از زندان ساری

در راستای نظارت، پیگیری و رفع موانع و مشکلات در اجرای تفاهم نامه های همکاری، معاون اداره کل فنی و حرفه ای با هیأت همراه از زندان ساری بازدید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان مازندران، علی مهدی پور معاون پژوهشی، امیرجمشیدی معاون آموزشی، دکتر مهدی بهادری کارشناس پژوهشی اداره کل فنی و حرفه ای استان و عبدالله رمضانی رئیس مرکز فنی و حرفه ای 22 بهمن شهرستان ساری به همراه عابدی معاونت اصلاح و تربیت  و فولادی رئیس اداره اشتغال زندان های استان مازندران به مناسبت هفته ملی مهارت و به منظور تقویت تعاملات و اجرای دقیق مفاد تفاهم نامه وارد زندان ساری شدند.  

ابتدا با حضور در سایت اداری طی نشستی در محل کار مدیریت زندانمسائل و موارد مختلفی در خصوص آموزشهای فنی و حرفه ای، اهداف و راهکارهای اجرایی موانع و مشکلات بحث و تبادل نظر گردید .

"ابوطالب عابدی" معاون اصلاح و تربیت زندان های استان مازندران ضمن خیر مقدم، از زحمات و همکاری اداره کل و مراکز فنی و حرفه ای استان و شهرستان ساری در برگزاری دوره های آموزشی قدرانی کرد.

وی افزود: یکی از مهمترین اهداف زندانبانی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همزمان و همراه با تحمل کیفر زندانیان، اصلاح و تربیت و ارتقاء خودباوری های ذهنی، سازی به لحاظ شغلی و کسب مهارت در جهت بازگشت سالم و موفق به خانواده و جامعه یک از اهداف سازمان زندان های کشور است .

"عابدی" یکی از مهمترین و موثرترین شاخص های تربیتی را، آموزش مهارت های حرفه ای و اشتغال زایی عنوان کرد که در این میان آموزش های فنی و حرفه ای از جایگاه ویژه ای برخوردار است و تاثیر بسزایی در ایجاد شغل و تضمین امرا معاش زندانیان پس از آزادی بجا می گذارد.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان های مازندران یکی از عوامل مهم درکاهش ارتکاب به جرم و یا پیشگیری از بازگشت مجدد زندانیان به زندان را ارتقاء توانمندسازی ذهنی و کسب مهارت و داشتن شغل برشمرد.

"جمشیدی" معاون اداره کل فنی و حرفه ای استان مازندران نیز ضمن ابراز خرسندی از برگزاری نشست مشترک با زندان، هدف ذاتی و کلیدی سازمان فنی و حرفه ای و متعاقباً اداره کل و مراکز فنی و حرفه ای شهرستانها را انتقال آموزه ها و مهارت های حرفه ای و شغلی در رشته های مختلف در قالب آموزش های مهارتی به همه نیازمندان و متقاضیان جامعه بویژه جوانان و فراهم نمودن زمینه های مناسب و مطلوب شغلی و حرفه ای برای آنان و تلاش در جهت بالا بردن سطح سواد و آگاهی های شغلی افراد جامعه خواند.

وی بیان کرد، سیاست های اجرایی سازمان فنی و حرفه ای در برگزاری دوره های آموزش در زندانها ویژه زندانیان از جایگاه خاصی برخوردار است و بر آنیم با تلاش و همکاری مربیان و همکاران فنی و حرفه ای پر تلاش مستقر در زندان روز به روز بر کمیت و کیفیت دوره های مورد نیاز وکاربردی برای مددجویان بیفزایم و قدمهای موثرتری برداریم .

 جمشیدی بر افزایش همکاریها و گسترش کمکهای حمایتی و ایجاد زمینه های بیشتر شغلی و کاری در جهت به ثمر نشستن پروسه مهم اصلاح و تربیت زندانیان تأکید کرد .

معاون اداره کل فنی و حرفه ای استان مازندران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به منظور رونق بخشی فعالیت های آموزشی در زندان های استان مازندران به ویژه زندان مرکزی ساری تلاش می کنیم با افزایش حمایت های سخت افزاری و نرم افزاری شاهد رشد و شکوفایی این مقوله در زندان باشیم .

افزایش رشته های کاربردی و بومی، شناسایی و معرفی مددجویان خبره در رشته های مختلف مهارتی، ایجاد ارتباط و تعامل سازنده در راستای تسهیل درپیشبرد اهداف دیگر مباحثی بود که در این نشست مطرح گردید.

همچنین در پایان از کلاس های فنی و حرفه ای رشته های مختلف، مجتمع فرهنگی و آموزشی پیامبر اعظم (ص)، کارگاه آموزشی و تولیدی در حال اتمام پرورش قارچ زندان و دیگر اماکن آموزشی زندان بازدید شد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha