بازاجتماعی کردن زندانیان در گروی تعامل و همکاری کلیه دستگاه‌ها است

در نشست هم اندیشی "ارائه راهکارهای لازم جهت باز اجتماعی شدن زندانیان" کلیه مدیران حاضر در جلسه باز اجتماعی شدن زندانیان را در گرو همکاری و تعامل بین دستگاه های مربوطه عنوان کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل زندان‌های استان کردستان، نشست هم اندیشی با محوریت " ارائه راهکارهای لازم جهت باز اجتماعی شدن زندانیان، ظهر امروز با حضور مدیران کل زندان های استان، سازمان قضائی نیروهای مسلح، آموزش و پرورش، فنی و حرفه ای، تعاون کار و رفاه اجتماعی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی به میزبانی سازمان بازرسی کل استان در سالن جلسات این سازمان برگزار شد.

باز اجتماعی کردن زندانیان در گرو تعامل و همکاری کلیه دستگاه ها است

رئیس سازمان بازرسی استان کردستا ن، در این نشست با تاکید بر اینکه زندانبانی به دلیل رویارویی با مشکلات مختلف یکی از مشاغل بسیار سخت و حساس است، گفت: افراد بزهکاری که هنجارهای اجتماعی را رعایت نکرده اند به محض ورود به زندان با اجرای صحیح برنامه های اصلاحی و تربیتی توسط زندانبان آموزش داده می شوند که این کار به نحوی حساس و طاقت فرسا است.

وی با بیان اینکه بازاجتماعی کردن افراد زندانی پس از سپری کردن دوره محکومیت، رکن اساسی در عدم تکرار اشتباهات قبلی فرد است که دستیابی به این مهم در گرو همکاری کلیه دستگاه های مربوطه است، گفت: در این میان بانک ها و سرمایه گذران می توانند با ارائه تسهیلات کم بازده به این افراد، زمینه لازم جهت ایجاد اشتغال و بازگشت سعادتمندانه به جامعه را فراهم آوردند.

باز اجتماعی کردن زندانیان در گرو تعامل و همکاری کلیه دستگاه ها است

عیسی هواسی رئیس سازمان بازرسی استان کردستان نیز در این جلسه بر همکاری دستگاه ها بر باز اجتماعی شدن زندانیان بعد از رهایی از بند زندان تاکید کرد و گفت: اجرای کلیه فرمایشان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به تنهایی توسط اداره کل زندان ها میسر نیست بلکه نیازمند همکاری سایر دستگاه ها در اجرای برنامه های اصلاحی و تربیتی در زندان های استان شد.

وی تامین بودجه های پیشگیرانه با هدف عدم بازگشت زندانی به زندان و همچنین حضور سرمایه گذاران و کارافرینان جهت ایجاد اشتغال و حرفه آموزی و حمایت از زندانیان را از راهکاری مهم باز اجتماعی شدن زندانی بعد از رهایی از بند زندان دانست.

مدیرکل زندان های استان نیز در این جلسه ضمن تشریح مجموعه اقدامات این اداره کل در ایجاد اشتغال و باز اجتماعی شدن مددجویان بعد از رهایی از بند زندان، گفت: توسعه مهارت‌آموزی در زندان‌ها به عنوان رکن مهم موضوع اصلاح و تربیت در زندان ها همواره در اولویت فعالیت ها قرار دارد و اجرای برنامه های تربیتی توام با ایجاد فرصت مهارت آموزی مستلزم همکاری کلیه دستگاه ها است که بی شک منجر به ایجاد اشتغال، کاهش بزهکاری و بازگشت آبرومندانه مددجو به کانون گرم خانواده می شود.

در ادامه این نشست معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان نیز بر توسعه اشتغال مددجویان و خانواده آنان تاکید کرد وگفت: ایجاد اشتغال پایدار در زندان‌ها تأثیر مستقیمی در باز اجتماعی‌ شدن زندانیان دارد که تحقق مهم با همکاری دستگاه های مربوطه ممکن خواهد بود.

در پایان این جلسه هر یک از مدیران کل با بیان راهکارهایی همچون ایجاد تعاونی تولید محور برای زندانیان آزاد شده ، اجرای برنامه های پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی و همچنین ارائه تسهیلات اشتغالزایی به زندان های استان ،به ارائه راهکارهای مناسب جهت باز اجتماعی شدن زندانی پرداختند.

انتهای حبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha