هدیه ۲۲ میلیارد تومانی نیکوکاران استان فارس به جشن‌های گلریزان

مدیرکل زندان های استان فارس در گفتگو با برنامه وصال ویژه برنامه ماه مبارک رمضان در صدا و سیمای مرکز فارس گفت: ستاد دیه با همت شهید سید اسدالله لاجوردی تشکیل شده است و امسال سی و ششمین جشن گلریزان در سطح کشور برگزار شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان فارس، اسحاق ابراهیمی افزود: رسالت ستاد دیه کمک به آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد است که استحقاق کمک داشته باشند و جرایم غیرعمد؛ جرایم مالی غیر ازکلاهبرداری همچون جرایم مالی، اتفاقات کارگاهی، چک، تصادفات، دیه، مهریه و نفقه و... را شامل می شود.
وی تاکید کرد: زندانیان مالی افرادی هستند که خودشان اراده ای در ارتکاب جرم نداشته اند و در جامعه بدهکار شده و مجرم نیستند.
مدیرکل زندان های فارس گفت: همانگونه که در سال های گذشته محبت و کرم مردم و نیکوکاران در اوج کرونا کم نشد کمک های خیرین هرساله بینظیر و سال به سال هم بیشتر می شود و این همت هم استانی های عزیز، قابل تقدیر است.
ابراهیمی اظهار داشت: امسال ۱۸ جشن گلریزان در ۱۴ شهرستان فارس برگزار شد و خیرین تاکنون مبلغ بر ۲۲میلیارد تومان به صورت نقد و تعهد عهده دار شده اند.
مدیر نمایندگی ستاد دیه فارس افزود: در پویش سهم من چهل که به ابتکار صدا و سیمای مرکز استان و همکاری شهرداری شیراز و ستاد دیه راه اندازی شده است تعداد ۹هزار نفر از هم استانی های عزیز بالغ بر ۹۰۰ میلیون تومان در این پویش مشارکت و واریز کرده اند.
وی ادامه داد: در آستانه عید سعید فطر هستیم و از هم استانی های عزیز، می خواهیم مهربانی هایشان را با خانواده های نیازمند تقسیم کنند که تعداد قابل توجهی از این افراد بالغ بر ۹۰۰نفر به دلایل مشکلات اقتصادی و بدهی در زندان هستند که باید به آغوش خانواده برگردند.
مدیرکل زندان های فارس گفت: زندانیان واقعی، خانواده زندانیان هستند که در معرض آسیب هستند و با کمک به آزادی یک فرد، یک نفر آزاد نمی شود هم افراد تحت تکفل آنان نجات می یابند هم خود زندانی. همانگونه که خداوند در آیه شریفه «ومن احیاها فکانما احیاالناس جمیعا» می فرماینداگر یک نفر را آزاد کنید تعداد زیادی از افراد را احیا کرده اید.
ابراهیمی افزود: خیرین وقتی سرگذشت افراد گرفتار را می بینند میزان کمک شان بیشتر می شود. برخی از این افراد بیمار صعب العلاج داشته اند، قرض گرفته اند و نتوانسته اند بدهی خود را بپردازند و به علت بدهی گرفتار زندان شده اند از صدا و سیمای استان تقاضا داریم مشکلات این افراد را به صورت مستمر اطلاع رسانی کنند چرا که تعدادی از افراد به خاطر مبالغ کم در زندان و منتظر کمک هستند.
وی در ادامه گفتگو، از خیرین تقاضا کرد که کمک های نقدی خود را به حساب شماره ۱۱۹۹۱۱۹/۱۰ بانک ملت شعبه امیرکبیر و یا شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۷۷۰۰۳۰۹۶۱ واریز نمایند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha