شرکت 440 نفر از مددجویان زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد در کلاس‌های آموزشی

مدیرکل زندانهای استان کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری دورهای آموزشی و شرکت 440 نفری زندانیان در این دوره ها خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زندان های کهگیلویه وبویراحمد، منصور بیژنی مدیر کل زندان های کهگیلویه وبویراحمد از آموزشهای مختلف فنی و حرفه ای و کشاورزی در رشته های مختلف برای 440 نفر از زندانیان زندان های استان در چهار ماهه اول امسال  خبر داد.     
مدیر کل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه یکی از مهمترین اهداف حبس، اصلاح افراد است اظهار داشت: گاهی شرایط جامعه به خصوص نداشتن شغل و درآمد مناسب باعث می‌شود تا زندانیان پس از آزادی از زندان دوباره مرتکب ناهنجاری شده و راهی زندان شوند لذا زندان می‌تواند مکانی برای ارائه آموزشهای مفید فنی و حرفه ای باشد تا زندانی پس از آزادی با دارا بودن گواهینامه معتبر آموزشی راهی بازار کارشده و کسب درآمد داشته باشد.
وی با تقدیر از همکاری موثر سازمان های فنی ‌وحرفه‌ای و جهاد کشاورزی با اداره کل زندان های استان در برگزاری کلاسهای آموزشی در سالجاری بیان داشت: ایجاد و توسعه کلاسهای فنی و حرفه ای و آموزش رشته های کشاورزی برای اشتغال زندانیان در راستای بازگشت آنان به جامعه و در نهایت کاهش بازگشت مجدد به زندان‌ها بسیار مؤثر و رهگشاست.
این مقام مسؤل تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده توانسته‎ایم درچهار ماهه ی سالجاری علیرغم محدودیتهای سیستمی و اعتباری، کمبود فضا و کارگاههای آموزشی تعداد 15 دوره آموزشهای فنی و حرفه ای و کشاورزی  را در رشته های مختلف برای 440 نفر از زندانیان برگزار کنیم.        
بیژنی در ادامه اظهار داشت: البته بدلیل اینکه تعداد زیادی از این زندانیان در حین آموزش از زندان آزاد شدند جزء آمار نبوده که هم اکنون در حال آموزش در کلاسهای یاد شده می باشند که پس از پایان دوره در آزمون پایانی شرکت  و به شرط قبولی گواهینامه معتبر آموزشی دریافت خواهند نمود.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha