کد خبر: 748
۸ مرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۳۴
بازدید مدیرکل زندانهای خوزستان از زندان مرکزی اهواز

غلامرضا روشان در اولین بازدید خود از زندانهای تابعه استان، از ندامتگاه مرکزی اهواز بازدید نمود. در این بازدید 8 ساعته اندرزگاه های مختلف، مرکز خدمات و پشتیبانی، حوزه اداری و... زندان مورد بازدید وی هیات همراه قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زندانهای خوزستان ، غلامرضا روشان در بازدید از بخش پشتیبانی زندان مرکزی اهواز با بیان اینکه ساماندهی بخش خدمات زندان مرکزی در دستور کار قرار دارد گفت: این مرکز به مجموعه اصلی ندامتگاه  انتقال خواهد یافت. 

مدیر کل زندانهای استان که به همراه جمعی از مسئولین ستاد اداره کل از  این مجموعه بازدید می کرد، با اشاره  به پروژه ساخت آشپزخانه و انبارهای جدید در محل زندان مرکزی  گفت: با  اتمام پروژه و بهره برداری از آن در آینده نزدیک شاهد ، جابجایی سایت خدمات و پشتیبانی به مکان جدید خواهیم بودکه در ارایه خدمات و نظارتهای کیفی مهم خواهد بود.

مدیرکل زندانهای خوزستان همچنین در جمع زندانیان و رسیدگی به درخواستهای آنان نیز گفت:  زندانیان واجد شرایط برای برخورداری از ارفاقات قضایی شناسایی شوند. 
غلامرضا روشان  که با همراهی جمعی از مسئولین  ستاد اداره کل زندانهای استان برای بازدید به زندان مرکزی اهواز رفته بود، بر ضرورت توسعه اقدامات  مددکاری، قضایی و روانشناسی تاکید کرد. 
وی در بازدید ۸ ساعته خود از زندان مرکزی اهواز؛  به مدیر زندان و مسئولین حاضر در این بازدید تاکید کرد: با استمرار کیفی طرح غربالگری پرونده های کیفری زندانیان باید بتوان افراد واجد شرایط را شناسایی و پیرامون برخورداری آنها از ارفاقات قضایی اقدام نمود.
غلامرضا  روشان در جمع سربازان وظیفه زندان مرکزی اهواز نیز گفت: سربازان امانت مردم نزد ما هستند.

مدیر کل زندانهای خوزستان با بیان اینکه سربازان امانت های مردم نزد مجموعه هستند افزود: باید در آموزش، ارتقاء درک و بینش آنان نسبت به مسائل زندگی و جامعه، مهارت های اساسی زندگی و توانمندسازی آنان برای زندگی پس از خدمت اهتمام لازم را  عمل آورد. 
غلامرضا روشان  خاطرنشان ساخت: مسئولین زندان به ویژه روسای زندان و فرماندهان یگان حفاظت ضمن اینکه برای تامین نظم و امنیت و ارتقاء آن از وجود سربازان وظیفه بهره می جویند، می بایست متعهدانه نسبت به تکریم آنان و ارائه خدمات توانمندسازی ایشان برای زندگی پس از خدمت نیز تلاش کنند .
این مقام ارشد اداره کل زندانهای خوزستان تصریح داشت:  ارائه خدمات به سربازان وظیفه در همه زمینه ها ضروری است و به ویژه برای تکریم آنان و نشاط و انگیزه خدمتی، در هر ماه یک روز برای تولد سربازان آن ماه تعیین و در قالب جشن تولد جمعی اقدام شود.

وی همچنین ضمن تاکید بر اینکه  همه باید تلاش کنند تا  زندانی برابر قانون  از حقوق خود برخوردار باشد افزود: در نظام زندانبانی اسلامی، رسیدگی به جرم در اختیارات مقام قضایی قرار دارد لذا در زندان ما نگهداری کننده افراد به منظور فراهم سازی موجبات تآمل آنان در خصوص مافات عمل و تلاش برای اصلاح و تربیت زندانیان به منظور بازگشت سعادتمندانه به  جامعه هستیم 
این مقام ارشد زندانهای استان  خاطر نشان ساخت: بدین منظور تمام زندانیان برابر قانون از حقوق شهروندی و خدمات اصلاحی و تربیتی ، بهداشتی، تغذیه، معاضدتی، اشتغال و ...  برخوردار هستند. 
مدیرکل زندانهای خوزستان با تاکید بر اینکه زندانیانی که در برنامه های اصلاحی و تربیتی مشارکت دارند و  مسئولان  زندان را  در فراهم سازی محیط مناسب اصلاح و تربیت همکاری می نمایند در اولویت برای برخورداری از ارفاقات قضایی هستند.

روشان  گفت:   زندانبانان دلسوزانه در کنار شما زندانیان هستند تا بتوانید به عنوان یک فرد مفید برای جامعه به کانون خانواده بازگردید.

 مدیرکل زندانهای خوزستان از ارتقاء وضعیت  طبقه بندی زندانیان در زندان های استان خبر داد
 مدیر کل زندانهای خوزستان  در بازدید از پروژه های عمرانی و اندرزگاهی زندان مرکزی(شیبان) اهواز گفت: در آینده نزدیک با برنامه ریزی لازم و  با استفاده از فضاهای جدید و همچنین ساخت پروژه های در دست اقدام؛  شاهد بهبود شاخص های طبقه بندی زندانیان در محیط  ندامتگاه ها خواهیم بود.

 غلامرضا روشان در بازدید  از اندرزگاه های زندان از فضاهای آماده شده جهت استقرار زندانیان نیز بازدید نمود و با بیان اینکه با انتقال زندانیان به این مکان ها،  شاهد تقویت شاخص های طبقه بندی مجرمان و تفکیک آن از دیگر در محیط زندان خواهیم بود.

انتهای خبر.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha