بازدید مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان از زندان مرکزی قزوین
بازدیدمدیرکل آموزش فنی وحرفه ای از زندان مرکزی قزوین

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان به مناسبت بزرگداشت هفته مهارت آموزی و توانمند سازی و مهارت افزایی زندانیان از زندان مرکزی قزوین بازید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان قزوین، حجت الاسلام عرب بهمراه مدیرکل زندانهای استان وسایر مسؤلین اداره کل آموزش فنی وحرفه ای از کارگاه های اشتغال وحرفه آموزی زندان مرکزی بازدید نمود.

حجت الاسلام عرب در حاشیه این بازدید با تاسی بر فرمایش رهبر معظم انقلاب در شروع سال 1401 که اشتغال را به عنوان شعار سال انتخاب نمودند؛ اظهار داشت: آموزش های کاربردی مهم ترین عامل برای توسعه اشتغال زندانیان در زندان و پس از آزادی است .

وی در ادامه رسیدگی به امور زندانیان و نیاز آنها به آموزش های فنی و حرفه ای برای امرار  و معاش را یکی از دغدغه های اصلی اداره کل فنی وحرفه ای استان بیان نمود و افزود: اگرچه اداره کل فنی و حرفه ای از نظر مربی با کمبود مواجه است؛ ولی باید برای جبران این کمبود از ظرفیت خیرین نیکوکار بهره جست.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان اذعان داشت: در راستای ارتقاء آموزش زندانیان در بالاترین کیفیت ضروریست تا همه مسئولین با دغدغه ای واحد و با یک برنامه ریزی مدون و در چارچوب شعار سال تلاش مضاعفی را به عمل آورند.

مدیر کل زندانهای استان نیز در این دیدار با اشاره به نقش موثر اداره کل فنی و حرفه ای استان در توسعه آموزش های فنی و حرفه ای زندانها اظهار داشت: از آنجائیکه این سازمان متولی اصلی آموزش فنی و حرفه ای است؛

می تواند با نگاه همزمان به ارتقاء آموزش و مسأله کاهش جرم، نگرش و عزم جدیدی را در جهت پیشگیری از بروز و تکرار جرم پی ریزی نماید.

جهانگیری تصریح کرد: یکی از زمینه های گرایش افراد بسوی اعمال مجرمانه، نداشتن شغل مناسب پس از آزادی است . بنابراین پر کردن دوران محکومیت حبس آنها با دوره های مناسب آموزش فنی و حرفه ای  می تواند از ارتکاب مجدد جرم و بازگشت دوباره آنها به زندان بکاهد.

مدیرکل زندانهای استان خاطرنشان کرد: در واقع اگر زندانی مهارت شغلی نداشته باشد آسیب بزرگی به خود و خانواده اش وارد می گردد. بدون تردید اشتغال بکار زندانی در دوران تحمل حبس و پس از آزادی پایه اصلی اصلاح و بازپروری زندانهاست .

شایان ذکر است:کمک به ایجاد دوره های آموزشی متنوع و متناسب با شرایط زندانیان ، مشارکت بیشتر در راه اندازی و تجهیز کارگاههای آموزشی و اعزام مربی متناسب با تکالیف تعیین شده سازمان زندانها از جمله دستاوردهای این بازدید بود.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha