زندانیان زن در آذربایجان‌غربی تحت حمایت و آموزش قرار گرفتند
نیره الهامی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی در بازدید از زندان زنان ارومیه

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی با تاکید بر حمایت و آموزش زندانیان زن، گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی کسب مهارت و تلاش برای آزادی زندانیان محکوم مالی و جرایم غیرعمد با کمک خیرین و گذشت شکات در دستور کار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان آذربایجان غربی ، نیره الهامی روز شنبه در بازدید از زندان زنان ارومیه با اشاره به ضرورت احداث مهدکودک در این مکان، افزود: خیرین اقدامات خوبی در این بخش داشته‌اند که با تخصیص اعتبارات دولتی که در سفر ریاست جمهور به این استان برای راه اندازی مهدکودک زندان زنان ارومیه اختصاص یافت تا این مکان تکمیل و تجهیز شود.

به گفته وی، احداث مهدکودک در زندان زنان ارومیه اقدام شاخصی برای سلامت و بازگشت سریع کودک به چرخه آموزش و مسوولیت پذیری در اجتماع است.

وی با بیان اینکه این مهدکودک در ۲ طبقه و در زمینی به متراژ ۲۷۰ مترمربع ساخته شده است، اضافه کرد: امکانات، تجهیزات، طراحی زیبایی و امنیت محیطی مناسبی برای کودکان همراه مادران زندانی در این مکان ایجاد شده است.

زندانیان زن در آذربایجان‌غربی تحت حمایت و آموزش قرار گرفتند

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی بر لزوم تداوم همکاری‌ها با اداره کل زندان‌ها جهت رفع چالش‌ها و تامین امکانات لازم برای ارتقای کیفیت خدمات ارائه شده در این مکان تاکید کرد کرد و گفت: با حمایت‌های استاندار آذربایجان‌غربی آماده ارائه خدمات لازم برای ارتقای خدمات در این بخش هستیم.

الهامی همچنین در بازدید از بخش‌های مختلف کارگاه‌های اشتغال داخل برای زنان زندانی و مراکز فرهنگی و تربیتی زندان، اظهار کرد: گسترش فعالیت‌های اشتغال زایی با هدف توانمندسازی مورد توجه دولت مردمی قرار دارد و در این راستا مساعدت‌های لازم صورت می‌گیرد.

زندانیان زن در آذربایجان‌غربی تحت حمایت و آموزش قرار گرفتند

وی ادامه داد: آمادگی داریم تا حمایت از بانوان کارآفرین و مددجویان زن آزاد شده برای سرمایه گذاری جهت اشتغال در داخل و خارج از محیط زندان را با همکاری و هم افزایی سایر دستگاه‌ها بر عهده بگیریم.

الهامی همچنین با چند نفر از مددجویان محکوم مالی در این مکان دیدار و بر لزوم شناسایی و رایزنی با شکات جهت حل مشکل مادران زندانی بخصوص سرپرستان خانوار تاکید کرد و افزود: با همیاری خیرین و صندوق‌های حمایتی موسسات مردم نهاد در این راستا وارد عمل خواهیم شد.

زندانیان زن در آذربایجان‌غربی تحت حمایت و آموزش قرار گرفتند

مهد کودک زندان بند نسوان ارومیه در شهریور سال ۱۴۰۱ و همزمان با سفر ریاست سازمان زندان‌های کشور افتتاح شد، بنای این مرکز با مشارکت خیرین موسسه رفاه کودک ساخته شد و از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری تکمیل، تجهیز و به بهره برداری رسید.

مهدکودک در جوار زندان زنان ارومیه برای نگهداری و آموزش کودکان همراه مادران زندانی راه اندازی شده است که با رفع مشکل ارائه مجوز از طرف آموزش پرورش به صورت پانسیون محل مراقبت و آموزش مرحله مهدکودک و پیش دبستانی فعالیت خواهد کرد.

زندانیان زن در آذربایجان‌غربی تحت حمایت و آموزش قرار گرفتند زندانیان زن در آذربایجان‌غربی تحت حمایت و آموزش قرار گرفتند زندانیان زن در آذربایجان‌غربی تحت حمایت و آموزش قرار گرفتند

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha