توسعه فرهنگ پهلوانی در زندان‌های استان قزوین

مدیرکل زندانهای استان قزوین در دیدار با رئیس هیأت ورزش زورخانه ای وکشتی پهلوانی استان بر لزوم توسعه فرهنگ پهلوانی در زندانهای استان تأکید نمود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان قزوین، فرهاد بهرامی در دیدار با ابوالفضل خسته بند گفت: فرهنگ ومنش پهلوانی متأثر ازسرشت جوانمردی امام علی علیه السلام بوده و آمیخته با شجاعت، مردانگی، گذشت وایثار است .
وی افزود: پهلوان کسی است که از نظر اخلاق وغیرت دینی سرآمد است و زورخانه نه فقط جایگاه بالا بردن توانمندی جسم، بلکه کلاس درس جوانمردی وگذشت می باشد .در مکتب ورزش زورخانه ای، خودپرستی و غرور از بدترین صفات بوده و در تلاش است تا تواضع و فروتنی را درکنار تنومندی ورزشکاران ایجاد کند.
مدیرکل زندانهای استان در ادامه ازهمکاری صمیمانه هیأت ورزش زورخانه ای استان تشکر و قدردانی کرد و بیان داشت: امیدوارم این همکاری بسیار ارزشمند، بتواند فرصت خوبی برای ترویج اخلاق مداری و فرهنگ جوانمردی در بین زندانیان باشد.
وی خاطر نشان کرد: فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای بعنوان سرمایه ای معنوی می تواند در تغییر رفتار و سبک زندگی زندانیان اثرگذار باشد. لذا باید سعی کنیم با همکاری بیش از پیش هیأت ورزش زورخانه ای وکشتی پهلوانی وسایر نهادهای ذیربط، این ورزش در زندانها توسعه و رونق یابد.
این مقام مسؤل در پایان سخنان خود از برگزاری مسابقات استانی ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی زندانهای استان در اردیبهشت ماه خبر داد و اذعان داشت: زندانیان برگزیده مسابقات استانی، در خرداد ماه سالجاری در مسابقات کشوری به رقابت خواهند پرداخت.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha