زندانیان جرائم غیرعمد چشم‌انتظار کمک خیّرین هستند/ بیش از خود زندانی، این خانواده اوست که نیازمند یاری است

نشست مسئولین و خیّرین بنگاه‌های اقتصادی شاخص کرمان باحضور رئیس کمسیون اصل نود مجلس، استاندار و رئیس‌کل دادگستری این استان و به‌منظور جذب و اهداء کمک‌های مالی برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد با دعوت از رئیس سازمان زندان‌ها برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، دکتر غلامعلی محمدی رئیس سازمان زندان‌ها در جمع مقامات اجرایی و قضایی استان کرمان و همچنین خیّرین بنگاه‌های اقتصادی این استان که در تهران برگزار شد، حضور یافت.

وی در این جلسه که با هدف کمک به زندانیان جرائم غیرعمد و گلریزان توسط صاحبان بنگاه‌های اقتصادی استان کرمان شکل گرفت، ضمن تقدیر از خیّرین فعال بنگاه‌های اقتصادی بیان کرد: این نشست بواقع جلسه‌ای برای گره‌گشایی از کار مردم است چراکه کمک‌های نیکوکارانه شما به انسان‌های نیازمند، موجبات آزادی زندانیان و بازگشت آنان به آغوش خانواده‌های‌شان را رقم خواهد زد.

شخصی بودن مجازات متوجه مجرم است و نباید مستولی بر خانواده او شود

رئیس سازمان زندان‌ها افزود: شما خیّرین بخش اقتصادی بی‌شک از مصادیق فاستبقوالخیرات هستید. کمک‌های شما متوجه افرادی می‌شود که به ناچار در زندان گرفتارند و عمدتا ً هم ناخواسته مرتکب جرائم غیرعمد شده‌اند بنابراین نیازمند کمک مالی نیکوکاران می‌باشند.

رئیس سازمان زندان‌ها: زندانیان جرائم غیرعمد چشم‌انتظار کمک خیّرین هستند/ بیش از خود زندانی، این خانواده اوست که نیازمند یاری است

دکتر محمدی خاطرنشان ساخت: از ویژگی‌های این نشست‌ و حضور شما همین‌بس که کمک‌های‌تان بدون هیاهو و دغدغه‌تان نیز کمک به زندانیان نیازمند است که این نیکی در سکوت و خفا اتفاقاً بارها در آموزه‌های دینی هم تأکید شده است.

این مقام قضایی درعین حال با اشاره به الزام کمک به خانواده زندانیان نیازمند گفت: در این شرایط اقتصادی، حتی بیش از خود زندانی، این خانواده اوست که نیازمند یاری است چراکه اصل شخصی بودن مجازات متوجه مجرم است و نباید مستولی بر خانواده او شود. درخواست می‌کنم خیّرین بویژه صاحبان بنگاه‌های اقتصادی با نیّت خیرخواهانه‌ای که دارند، بستری را هم برای کمک به این دسته از خانواده‌ها فراهم سازند.

نیازمند اقدامی جهادی توسط بنگاه‌های اقتصادی برای آزادی زندانیان هستیم

در ابتدای این نشست نیز حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدی، رئیس‌کل دادگستری استان کرمان هدف از اجرای این جلسه را کمک به آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد اعلام کرد و گفت: امیدوارم به همّت نیکوکاران و صاحبان بنگاه‌های اقتصادی کرمان بتوانیم اقدامی جهادی صورت دهیم تا حتی در عید فطر شاهد آزادی زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد و مالی باشیم.

رئیس سازمان زندان‌ها: زندانیان جرائم غیرعمد چشم‌انتظار کمک خیّرین هستند/ بیش از خود زندانی، این خانواده اوست که نیازمند یاری است

وی با تأکید بر فعالیت ستاد دیه استان دراین‌رابطه گفت: کرمان تنها استانی است که هم در بخش ملی و هم استانی شاهد جشن گلریزان است. درحال حاضر 242 نفر زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان هستند که ضمن اخذ رضایت شکات می‌توان با جمع‌آوری کمک‌های مالی خیّرین بخصوص از محل کمک فعالین بنگاه‌های اقتصادی، آزادی آنان را ممکن کرد.

گفتنی است؛ در این نشست محمدمهدی فداکار استاندار کرمان، محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم استان در مجلس و رئیس کمسیون اصل نود، سیدمجتبی حسینی مدیرکل زندان‌های استان، علی رستمی مدیرکل حوزه ریاست سازمان زندان‌ها و جمعی از صاحبان بنگاه‌های اقتصادی حضور داشتند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha