کاهش ۶ درصدی جمعیت کیفری زندان‌های خراسان رضوی

در نتیجه افزایش ۹ درصدی بازدید قضات از زندانها و اقدامات اصلاحی و تربیتی زندانها ، جمعیت کیفری زندانیان استان خراسان رضوی ۶ درصد کاهش یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان خراسان رضوی؛مدیرکل زندان های استان در تشریح این خبر بیان کرد:در راستای اجرای مفاد سند تحول قضایی با رویکرد حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری،در سال ۱۴۰۱ قضات و مراجع قضایی ۳۷۲۹ بازدید از زندان های استان به عمل آوردند که نسبت به سال قبل ۹ درصد رشد داشته است.

جانفدا در ادامه افزود: بازدید قضات با هدف تسریع در روند رسیدگی به پرونده زندانیان انجام میپذیرد که تاثیر مستقیم هم در کاهش جمعیت کیفری و هم در کاهش آسیب‌های حین تحمل حبس برای زندانیان دارد و زمینه بهره مندی زندانیانی که به درستی در چرخه اصلاح و تربیت قرار گرفته اند را از ارفاقات قانونی نیز فراهم می‌کند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد :در نتیجه این بازدید ها تعداد زیادی از زندانیان توانستند از ارفاقات قانونی مانند: مرخصی ،انتقال به بند باز،پابند الکترونیک،آزادی مشروط و تعلیق مجازات استفاده کنند.

شایان ذکر است در نتیجه برنامه ریزی و اقدامات عملیاتی زندانهای استان و همچنین تعامل و بازدیدهای مستمر مراجع قضایی ، جمعیت کیفری زندان های خراسان رضوی در پایان سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش ۶ درصدی داشته است.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha