کمک ۱۱۰ میلیارد ریالی خیّرین ارومیه به آزادی زندانیان نیازمند

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی در مراسم جشن گلریزان آزادی زندانیان نیازمند جرایم غیر عمد به رسانه ها گفت:میزان کمک‌های ستاد دیه در آذربایجان‌غربی ۳۳ برابر شده است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های آذربایجان غربی، جشن بزرگ گلریزان آزادی زندانیان نیازمند جرایم غیر عمد جرایم مالی ستاددیه استان با حضور بیش از ۱۲۰۰ نفر از خیرین و مسئولین در تالار بزرگ مرکزی شهر ارومیه برگزار شد

در این مراسم باشکوه جشن گلریزان سخنران اول رئیس کل دادگستری و رئیس هیات امناء ستاد دیه استان آذربایجان غربی بود ، ناصر عتباتی در مراسم جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد آذربایجان‌غربی با بیان اینکه عمده محکومان این بخش بدلیل عدم توانایی در پرداخت مهریه، بدهی‌های مالی غیر از کلاهبرداری در زندان هستند، افزود: سال گذشته ۸۴۶ زندانی جرایم غیرعمد در آذربایجان‌غربی با کمک خیرین آزاد شدند.

وی ادامه داد: کمک‌های مردمی و خیرین، بهره‌مندی از ظرفیت ستاد دیه، بهره‌گیری از ظرفیت ریش سفیدان و شورای حل اختلاف در سازش پرونده‌ها و بهره‌مندی از ظرفیت قانونی اعسار در احکام قضایی به میزان ۱۶۱ میلیارد تومان در نهایت منجر به آزادی این تعداد زندانی در سال گذشته شد.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی از همکاری بانک‌های استان در اعطای وام‌های قرض الحسنه برای آزادی زندانی جرایم غیرعمد و محکومان مالی قدردانی کرد.

عتباتی زندان بانی اسلامی را یک الگوی بی بدیل در عرصه جهانی معرفی کرد و گفت: در جمهوری اسلامی مجموعه‌های مختلفی چون ستاد دیه، انجمن حمایت از زندانیان و بنیادهای تعاونی علاوه بر حمایت از زندانیان بی بضاعت، خدماتی چون پوشش درمانی، آموزشی، معیشتی و اشتغالزایی را به خانواده آنان نیز ارائه می‌دهند.

وی با اعلام اینکه هم اکنون سه هزار و ۵۰۰ زندانی در کارگاه‌های داخل و خارج از زندان‌های آذربایجان‌غربی مشغول کار هستند، اضافه کرد: بیش از یک هزار و ۸۰۰ زندانی در کارخانه‌های خارج از زندان مشغول به کار شده‌ و حقوق می‌گیرند.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی کمک برای جلب رضایت در ۵۴ پرونده قتل را از دیگر دستاوردهای دستگاه قضایی این استان در سال گذشته عنوان کرد.

وی با تاکید بر ضرورت نهادینه کردن فرهنگ کمک برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد، یادآور شد: مردم استان در کمک‌های مردمی رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص دادند که نشانگر نگاه دلسوزانه و مسوولیت پذیری آنان در کمک برای حل مشکلات جامعه است.

عتباتی ادامه داد: امروز شاهد آن هستیم که مردم آذربایجان‌غربی هزینه‌های برگزاری مراسم ازدواج، تولد و احسان فوت شدگان خود را برای آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد هزینه می‌کنند که سنتی بسیار نیکو است.

سخنران بعدی مراسم جشن گلریزان آزادی زندانیان نیازمند جرایم غیر عمد در تالار مرکزی شهر ارومیه دکتر معتمدیان استاندار آذربایجان غربی بود که به اهتمام جدی دولت برای توانمند سازی مددجویان آسیب پذیر اجتماعی در برنامه های آتی اجتماعی اشاره کرد و با اعلام اینکه تامین مسکن دهک‌های پایین و جامع معلولان در آذربایجان‌غربی شدت بیشتری گرفته است، افزود: با تحت پوشش قرار گرفتن پشت نوبتی‌ها، همه کسانی که در کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی پرونده تشکیل داده‌اند، مستمری آنان وصل شده و تلاش‌ها برای ارتقای خدمات ارائه شده به آنان ادامه دارد.

وی توانمند سازی قشر آسیب پذیر را گامی مهم از سوی دولت مردمی و مجلس شورای اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: با تلاش‌های دولت مردمی و اجرای سیاست‌های اقتصادی توسعه در منطقه امسال، میزان اشتغالزایی و به تبع آن توانمندسازی دهک‌های پایین جامعه شتاب بیشتری خواهد گرفت.

استاندار آذربایجان‌غربی در ادامه با اشاره به نقش خیرین در شتاب بخشیدن به حل مشکلات جامعه، گفت: نقش خیرین در جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی بسیار موثر و کلیدی است.

وی با اشاره به رتبه دوم آذربایجان‌غربی از لحاظ میزان کمک‌های مردمی و خیرین در سطح کشور برای آزادی زندانیان غیرعمد اظهار کرد: این امر نشانگر وجود همدلی بین اقوام و ادیان ساکن در منطقه است.

معتمدیان کمک به همنوعان را یک سنت الهی و حسنه دانست و یادآور شد: رسانه‌ها وظیفه دارند تا این سنت حسنه را بیش از پیش در جامعه نهادینه و ترویج کنند.

وی به کمک‌های مردمی و نیروهای جهادی در ایام شیوع ویروس کرونا نیز اشاره کرد و افزود: نیروهای جهادی و مردمی در آن دوران با عملکرد بی نظیر خود برگ زرینی دیگر در تاریخ ایران اسلامی رقم زدند.

استاندار آذربایجان‌غربی، خیرین استان را پیشتاز در کمک رسانی به انسان‌های نیازمند و گرفتار معرفی کرد و ادامه داد: خیرین استان در امر مدرسه سازی، توسعه بهداشت و درمان، راهسازی و آزادی زندانیان جرایم مالی و غیرعمد عملکرد بسیار تاثیر گذار دارند و زبانزد کشور هستند.

وی از تمامی متولیان بابت تلاش جهت آزادی زندانیان غیرعمد در استان با برگزاری مراسم گلریزان قدردانی کرد.

در این مراسم که بیش از ۱۲۰۰ نفر خیّر از اقشار مختلف مردم در قالب گروه های جهادی ، موسئسات خیریه و اصناف و به صورت انفرادی به مراسم دعوت شده بودند بعد از ضیافت افطار در سن پذیرایی تالار مرکزی شهر که با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به صورت رایگان واگذار شده بود مراد فتحی آخرین سخنران مراسم جشن گلریزان مردم خیّر کلانشهر ارومیه بود که در ادامه گفت:جشن گلریزان در سال گذشته با حضور ۸۰۰ خیر برگزار شده بود که در نهایت منجر به جمع آوری ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان شد.
امسال ۲۵ مراسم گلریزان در شهرستان‌های آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود
وی در ادامه گزارش خود گفت : از کل زندانیان استان نزدیک به ۵۰۰ نفر به دلیل این نوع جرایم در زندان بوده و چشم به راه کمک خیّران برای آزادی هستند.
جشن‌های گلریزان برای کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد انجام می‌شود؛ این زندانیان بدهکار هستند و در دسته بزهکاران قرار نمی‌گیرند. مهریه، بدهکاری بانکی، چک‌ برگشتی و بروز مشکل مالی به علت نوسان بازار دلایل عمده در این بخش به شمار می‌روند.
وی ضمن تقدیر از مردم خیر ارومیه و استان گفت : تلاش می‌شود تا با گفت وگو با شاکیان و بهره مندی از ظرفیت‌های حمایتی دیگر، جرایم غیرعمد خُرد و کوچک به مصالحه ختم شود و در همین راستا اکنون عملا هیچ زندانی غیرعمد با کمتر از ۲۰ میلیون تومان بدهی در زندان‌های آذربایجان‌غربی نداریم.

در جشن گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیرعمد امسال شهرستان ارومیه، بیش از ۱۱ میلیارد تومان به صورت نقدی، تعهدات آزادی و کمک‌های غیرنقدی جمع آوری شد که چهار برابر بیشتر از سال قبل است.
جشن گلریزان امسال با حضور بیش از یک هزار و ۲۰۰ خیر در ارومیه برگزار شد؛ میزان کمک گلریزان برای آزادی زندانیان در این مراسم، حدود چهار برابر نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

انتهای گزارش /

۱۱۰ میلیارد ریال کمک خیّرین ارومیه به آزادی زندانیان نیازمند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha