مراسم تودیع و معارفه رییس بنیاد تعاون زندانیان استان تهران برگزار شد

رییس بنیاد تعاون زندانیان کشور با اشاره به تعاملات سازنده دادستانی و دادگستری استان تهران در صدور احکام رای باز محکومان گفت: از افتخارات بزرگ سازمان زندان ها و بنیاد تعاون، تبدیل افرادی مطرود از اجتماع به انسان های موفق در عرصه تولید و اشتغال است که آثار و تبعات مثبت آن نصیب خود زندانی، خانواده، هم بندی ها و جامعه می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زندان های استان تهران، آیین تودیع و معارفه رییس بنیاد تعاون زندانیان استان تهران در سالن کنفرانس شهید قاسم سلیمانی مرکز آموزشی و پژوهشی منطقه هفت زندان های کشور برگزار شد. 

در ابتدای این مراسم که سیدحشمت اله حیات الغیب مدیر کل زندان های استان تهران و مسیولان بنیاد تعاون نیز حضور داشتند، رحیم مطهرنژاد ضمن تقدیر از خدمات شایان توجه محمدی طی ایام تصدی ریاست بنیاد تعاون استان تهران اظهار داشت: با توجه به وسعت و جمعیت کیفری استان تهران، طی مدیریت اخیر زندان های استان تهران، اقدامات ارزشمندی در حوزه اشتغال و حرفه آموزی زندانیان به ویژه در بخش تولید مصنوعات چوبی، فلزی، چرم و مونتاژ انجام شده است. 

رییس بنیاد تعاون زندانیان کشور تصریح کرد: از افتخارات بزرگ سازمان زندان ها و بنیاد تعاون، تبدیل افرادی مطرود و خانواده و اجتماع مانند معتادان متجاهر، به انسان های موفق در عرصه تولید و اشتغال است که آثار و تبعات مثبت آن در چهار بخش نصیب خود زندانی، خانواده، هم بندی ها و جامعه می شود، هیچ کدام از نهادهای اجتماعی چنین ویژگی چهارگانه همزمان را ندارند. 

وی ادامه داد: استان تهران به عنوان ویترین کشور با استان های دیگر متفاوت است، به زودی با همکاری شهرداری های مناطق 22 و پنج امور کشاورزی، توسعه فضای سبز و باغداری گسترش یافته، زندانیان زیادی در قبال دریافت حقوق وارد عرصه خدمات شهری خواهند شد. 

مطهرنژاد تاکید کرد: این هنر است که به زندانی حرفه ای آموخته و موجب بازگشت سعادتمندانه وی به جامعه شویم، چه بسا او هرگز فرصت یا بودجه فراگیری حرفه و فنی را نداشته است. 

رییس بنیاد تعاون زندانیان کشور با بیان این که پرداخت به موقع حقوق و دستمزد و همچنین توجه به مقررات ایمنی کار اصل اول خدمات این بنیاد است، از هنرمندان، قهرمانان عرصه ورزش و نیکوکار دعوت کرد با کمک های مادی یا معنوی در راه اشتغال و حرفه آموزی زندانیان موجب بازگشت سعادتمندانه آنان به جامعه و دستگیری از خانواده هایشان شوند. 

همچنین در ادامه، مدیر کل زندان های استان تهران ضمن خیرمقدم به حاضرین اظهار داشت: مجموعه زندان و بنیاد تعاون در امر اشتغال و بازسازی شخصیت زندانیان مکمل یکدیگر هستند. 

سید حشمت اله حیات الغیب افزود: حدود یک پنجم زندانیان کشور در استان تهران نگهداری می شوند و امیدوار هستیم با همکاری بیشتر مراجع قضایی استان، تعداد مددجویان شاغل حقوق بگیر تا پایان شهریور ماه به پنج هزار نفر افزایش یابد.  

مقام عالی زندان های استان تهران، با تاکید بر ضرورت ساماندهی به روز  فروشگاه ها و آموزش کارکنان این بخش در بدو ورود به زندان گفت: در حال حاضر اشتغال زندانیان طی سه بخش کارگاهی، نشسته و اعزام به خارج از زندان با جدیت دنبال می شود و آماده معرفی نیروی کار به هر تعداد در کارگاه های بنیاد تعاون هستیم. 

در مراسم تودیع مرتضی محمدی، جبار باقری معاون بنیاد تعاون زندانیان کشور، اسماعیل جمیاری معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان های استان تهران، علی اسمعیلی رییس مرکز آموزشی و پژوهشی منطقه 7، مهرداد سوری مسئول بازرگانی بنیاد تعاون زندانیان استان تهران و جمعی از مسئولان و کارکنان این حوزه شرکت داشتند. 

همچنین در پایان مراسم، محمدرضا تقی پور به عنوان رییس جدید بنیاد تعاون زندانیان استان تهران معرفی گردید و حکم وی از سوی رحیم مطهرنژاد اعطاء شد. 

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha