برگزاری محفل انس با قرآن کریم در زندان مرکزی سمنان

محفل انس با قرآن کریم با حضور تعدادی از مددجویان و قاریان در زندان مرکزی سمنان برگزار شد که حال و هوا و عطر بوی معنوی خاصی در این مرکز اصلاحی و تربیتی طنین انداز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان سمنان ، امیر علایی رئیس زندان مرکزی سمنان در این خصوص، گفت: به برکت ماه مبارک رمضان در زندان مرکزی برنامه های مختلف فرهنگی و تربیتی از جمله محافل انس با قرآن کریم، کلاس های احکام و عقاید و مواردی از این دست با معنویت خاصی در حال برگزاری است.

علایی از برنامه ریزی های صورت گرفته جهت بهره مندی مددجویان زندان از فیوضات و برکات ماه مبارک رمضان سخن به میان آورد، و اظهار داشت: با همکاری دستگاه های ذیربط ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان در زندان مرکزی نیز برگزار می شود که مورد استقبال خوب مددجویان نیز واقع شده است.

رئیس زندان مرکزی سمنان از فعالیت های قرآنی در زندان مرکزی خبر داد و در این باره گفت: در راستای تشویق و ترقیب مددجویان فعال در حوزه برنامه های دینی و مذهبی، از اساتید و قاریان برجسته برای آموزش قرآن استفاد می نماییم.

علایی، در ادامه سخنان خود فعالیت مددجویان زندان مرکزی سمنان در برنامه های قرآنی را حاکی از احتمام و کوشش پرسنل این مجموعه در جهت برگزاری این برنامه ها دانست، و بیان داشت: از راهکارهای مهم مسئولین زندانها در راستای اصلاح و تربیت و کمک به بازگشت سعادتمندانه افراد بزهکار به جامعه، استفاده از آموزه های دینی و مذهبی و در راس آنها توجه ویژه به قرآن و نماز در این مراکز می باشد که این مهم موجب شده تا شاهد حضور مددجویان فعال در برنامه های قرآنی (حفظ، قرائت و ...)در زندان مرکزی سمنان باشیم.

وی غفلت از الگوهای قرآنی را یکی از عوامل مهم و عامل گسترش بزهکاری در جامعه دانست، و تاکید کرد: تحقیقات و بررسی های به عمل آمده حاکی از آن است که یکی از دلایل وقوع بزهکاری در جامعه کنونی دوری از خداوند و معنویات می باشد که در این راستا چنانچه الگوهای قرآنی در جامعه و در زندگی مردم گنجانده شود بدون شک، شاهد جامعه ای عاری از آسیب های اجتماعی و جرایم خواهیم بود.

برگزاری محفل انس با قرآن کریم در زندان مرکزی سمنان

برگزاری محفل انس با قرآن کریم در زندان مرکزی سمنان

برگزاری محفل انس با قرآن کریم در زندان مرکزی سمنان

برگزاری محفل انس با قرآن کریم در زندان مرکزی سمنان

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha