حضور مدیرکل زندان‌های یزد در برنامه تلویزیونی ماه مهربانی

همزمان با سیزدهمین روز از ماه مبارک رمضان، دکتر رضا مقبلی مدیر کل زندان‌ها و نایب رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان یزد در برنامه تلویزونی ماه مهربانی که همه روزه به صورت زنده از شبکه استانی یزد پخش می‌گردد حضور یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان یزد، مقبلی در ابتدای این برنامه ضمن تقدیر و تشکر از مردم دارالعباده به دلیل حضور پررنگ در جشن های گلریزان و کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد گفت: مهمترین سرمایه ستاد دیه اعتماد مردم است که موجب شده از سال ۱۳۶۷ تا کنون شاهد آزادی بسیاری از محکومین مالی جرائم غیر عمد از زندان‌های کشور باشیم.

این مقام مسئول در ادامه ضمن تقدیر و تشکر به دلیل حمایت های صدا وسیمای مرکز استان از برنامه تلویزویونی ماه مهربانی گفت: یکی از مهمترین اهداف تولید این گونه برنامه ها فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ گذشت و کمک به نیازمندان است.

مدیرکل زندان‌های استان یزد با اشاره به اینکه در تمامی مکاتب حقوق جزا موضوع مجازات و زندان پذیرفته شده است هر چند در نحوه مجازات و اهداف متفاوت هستند گفت: در مکتب اسلام و تشیع هدف از مجازات زندان بیشتر مباحث اصلاح و تربیت و بازگشت شرافتمندانه فرد به جامعه مد نظر است.

وی از طرح ابتکاری زندان اجتماع محور بعنوان طرح فاخر و تحول گرا در عرصه زندانبانی یاد کرد و اظهار نمود: این طرح با مشارکت و همراهی ۳۸ دستگاه با مدیریت استانداری در حال نهایی شدن است و با این طرح می توانیم شاهد زندانبانی علمی باشیم.

رضا مقبلی با بیان این که اداره کل زندان‌های استان یزد یکی از استان‌های برتر عرصه زندانبانی است گفت: با تلاش و کوشش و برنامه ریزی توانسته در حوزه اصلاح و تربیت مقام اول و در حوزه اشغال و حرفه آموزی رتبه سوم کشور را کسب نماییم.

مدیر کل زندان‌ها و نایب رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان در ادامه با اشاره به آزادی تعداد ۱۶۳ محکوم مالی در سال گذشته گفت : سال گذشته با همت خیرین و صنعت گران و با تلاش کارکنان ستاد دیه استان تعداد ۱۶۳ مددجو از زندانهای استان آزاد شدند که از این تعداد ۱۸ مددجو زندانی زَن و تعداد ۱۴۵ مددجو نیز مرد بودند.

این مقام مسئول در ادامه گفت : بدهی این مددجویان مبلغ ۱۸۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده است که مبلغ ۱۵۹ میلیارد تومان در قالب اخذ گذشت رضایت مندانه از شکات، قبولی اعسار و آورده محکومین تامین گردیده و مابقی این مبلغ مابقی این مبلغ از منابع این ستاد شامل کمک های خیرین و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک های عامل مبلغ ۲۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۱۶۳ نفر و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده فراهم گردید.

وی در پایان با اشاره به تحصیل ۲۵۰ مددجو در مقطع راهنمایی و دبیرستان دوره اول و ۲۶۴ مددجو در مقطع دبیرستان دوره دوم و ۲۳ مددجو در مقطع دانشگاه و اشتغال بیش از ۱۰۰۰ مددجو در کارگاه های داخل زندان و سطح شهر ادامه داد: برای این که چرخه اصلاح و تربیت به صورت کامل تکمیل شود نیازمند همراهی خانواده ، زندان و اجتماع است که همگی می‌بایست در کنار هم به تکمیل این مهم کمک نمایند که مهمترین قسمت آن خانواده است.

گفتنی است برنامه تلویزیونی "ماه مهربانی" ویژه برنامه لحظات افطار در ماه مبارک رمضان هشتمین سال متوالی با مشارکت و همکاری صدا و سیمای مرکز استان یزد هر شب یک ساعت قبل از اذان مغرب یزد به صورت زنده بر روی آنتن شبکه استانی است.

انتهای پیام //

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha