۹۷۶ نفر از زندانیان استان خراسان رضوی از پابند الکترونیک استفاده کردند

استفاده از پابند الکترونیک زندانیان خرسان رضوی در سال ۱۴۰۱ به رشد ۵۱ درصدی رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان خراسان رضوی، جانفدا مدیر کل زندان های استان در تشریح این خبر گفت:با برنامه ریزی های صورت گرفته در راستای اجرای برنامه های کاهش جمعیت کیفری و استفاده بهینه از ظرفیت های قانونی و قضایی در تحقق این اصل ، در سال ۱۴۰۱ تعداد ۹۷۶ نفر از زندانیان تحت مراقبت مرکز پابند الکترونیک قرار گرفتند.

جانفدا در ادامه افزود:پابند الکترونیک به عنوان ابزاری برای کاهش جمعیت کیفری و توسعه اشتغال زندانیان در خارج از زندان و همچنین حفظ کیان خانواده های این قشر آسیب پذیر بعنوان یک اولویت سازمانی مدنظر زندانهای خراسان رضوی قرار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: در همین راستا با همکاری و تعامل سازنده مجموعه زندانها با مراجع قضایی استان دراستفاده از ارفاقات قانونی،۹۷۶ نفر در سال ۱۴۰۱ تحت پوشش مرکز مراقبت الکترونیک زندانهای خراسان رضوی قرار گرفته اند که در مقایسه با سال ۱۴۰۰ این میزان ۵۱ درصد رشد داشته است.

وی همچنین خاطر نشان کرد: با توجه به عفو اخیر مقام معظم رهبری و آزادی‌های جاری در حال حاضر تعداد ۴۰۱ نفر با استفاده از پابند الکترونیک در محدوده مشخص خارج از زندان تحمل حبس میکنند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha