سال آینده یکی از اولویت‌های اصلی کاهش جمعیت کیفری خواهد بود

نشست شورای اداری اداره کل زندان‌های استان یزد با حضور دکتر دهشیری رییس کل دادگستری استان، دکتر حدادزاده دادستان عمومی و انقلاب مرکز یزد، فرهمند زاده معاون قضایی رییس کل دادگستری و رییس پیگیری امور زندانیان و کاهش جمعیت کیفری استان یزد، سیفی رییس شواری شهر و دکتر مقبلی مدیرکل زندان‌ها در آخرین شنبه سال در باغ صدری تفت برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان یزد، دکتر غلامعلی دهشیری رییس کل دادگستری استان یزد ضمن قدردانی از تلاشگران اصلاح و تربیت در راستای پیگیری کاهش جمعیت کیفری، اظهار کرد: استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس، کاملا قانونی و دارای آثار و پیامدهای مثبت بسیاری است زیرا اجرای مجازات‌های جایگزین حبس علاوه برحذف مشکلات و آسیب‌های ناشی از زندان و حفظ کرامت انسانی هزینه‌های اجرای عدالت کیفری را نیز به گونه‌ای چشمگیری کاهش می‌دهد.
وی در ادامه افزود: سلب آزادی یک فرد که بنا به ارتکاب یک جرم و بر اساس حکم قضایی صورت می گیرد، آسیب‌های جدی به خانواده بی‌گناه زندانی وارد می کند و هزینه های بسیار زیادی را برای حاکمیت دارد.
دهشیری یکی از اولویت‌های سال آینده را کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها دانست و تصریح کرد: برای ساماندهی بهتر زندانیان و کاهش جمعیت کیفری و استفاده بیش از پیش از پابند الکترونیک و همچنین بهره مندی از زندان باز و اشتغال همت مضاعف مسئولین و مراجع را خواهد طلبید
مدیرکل زندان‌های یزد حضور و بازدید مستمر و متعدد قضات از زندان‌ را از دیگر عوامل کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان دانست و اذعان داشت: آمار بازدید قضات دادگستری از زندان های استان نسبت به سال قبل افزایش چشمگیری داشته است که علاوه بر بررسی مسایل و مشکلات زندانیان و رفع دغدغه مددجو و خانواده آنان در کاهش جمعیت زندانیان نیز بسیار موثر بوده است.
وی تصریح کرد: در سال جاری با پیگیری همکاران و حمایت سازمان و دادگستری استان اقدامات گسترده ای جهت انتقال زندانیان غیر بومی و همچنین اتباع بیگانه به محل زندگی آنها صورت گرفت.
وی در ادامه افزود: در حوزه پابند الکترونیک اقدامات مطلوبی صورت گرفته که مورد توجه ویژه رییس سازمان زندان‌ها و همچنین به عنوان الگو کشوری لحاظ شده است.
رضا مقبلی با بیان این که اداره کل زندان‌های استان یزد یکی از استان‌های برتر عرصه زندانبانی است گفت: با تلاش و کوشش و برنامه ریزی زندان‌های استان توانسته در حوزه اصلاح و تربیت مقام اول و در حوزه اشغال و حرفه آموزی رتبه سوم کشور را کسب نماید.
وی افزود: از ابتدای سال جاری در حوزه عمرانی 16 هزار متر مربع ایجاد فضای‌ فیزیکی و در بخشی دیگر بهسازی فضاها فرسوده که عمدتاً در حوزه اشتغال زندانیان صورت گرفته است.
گفتنی است در پایان این نشست از رییس کل دادگستری استان و دادستان عمومی و انقلاب مرکز یزد با اهداء لوح سپاس ارسالی از سوی رییس سازمان زندان‌ها تقدیر به عمل آمد و همچنین از اعضا شورای اداری قدردانی شد.
انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha