۳۰۲ زندانی جرائم غیرعمد در کردستان چشم‌انتظار دستان سخاوتمند خیّرین هستند

در آستانه سال نو و تقارن بهار قرآن با بهار طبیعت، ۳۰۲ زندانی جرائم غیرعمد در کردستان، چشم امیدشان به نگاه‌های مهربان خیرین است تا سال جدید زندگی خود را در کانون گرم خانواده آغاز کنند.

به‌ گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل زندان‌های استان کردستان، مجتبی محمدی‌ مدیرکل زندان‌های استان به نمایندگی از دستگاه قضائی استان در آخرین جلسه شورای اداری استان کردستان که در استانداری برگزار شد، گفت: امسال نیز همچون سالیان گذشته در ماه مبارک رمضان سنت حسنه جشن گل‌ریزان به مدد خیرین و نیکوکاران در سطح استان برگزار می‌شود تا زمینه آزادی تعداد زیادی از زندانیان نیازمند جرائم غیر عمد توسط ستاد مردمی دیه فراهم شود.

وی بابیان اینکه ماه مبارک رمضان و جشن گل‌ریزان نقطه امیدی برای زندانیان جرائم غیر عمد در استان است، افزود: حضور سرپرست خانوار در زندان آنان را با مشکلات و موانع بسیاری در زندگی روبرو ساخته که ازجمله می‌توان به تأمین هزینه‌های بالای زندگی مانند اجاره خانه، خوردوخوراک، تحصیل فرزندان و دیگر مشکلات که آسیب‌های جبران‌ناپذیری را بر آن‌ها و جامعه وارد می‌کند، اشاره کرد.

۳۰۲ زندانی جرائم غیر عمد در کردستان چشم‌انتظار دستان سخاوتمند خیرین هستند

محمدی در ادامه با اشاره به اینکه کمک به آزادی زندانیان در استان نیازمند حمایت همه‌جانبه مسئولان به‌ویژه دستگاه‌های قضایی، نظامی و انتظامی است، اظهار داشت: هم‌اکنون ۳۰۲ زندانی جرائم غیر عمد در سطح زندان‌های استان کردستان چشم‌انتظار نگاه مهربان خیرین و آزادی و بازگشت به خانواده است.

۳۰۲ زندانی جرائم غیر عمد در کردستان چشم‌انتظار دستان سخاوتمند خیرین هستند
اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان نیز در این جلسه بر حمایت و کمک مالی دستگاه‌ها و نهاده‌ای اجرایی استان جهت آزادی زندانیان غیر عمد تأکید کرد و گفت: ۴۰ هزار کارکنان اداری در کردستان وجود دارد که در صورت تعریف فرایند و برنامه‌ریزی مشخص، می‌توان با کمترین مبلغ ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان کمک آن‌ها، کمک شایانی به ستاد دیه استان کرد.
زارعی کوشا اظهار داشت: امیداست با جمع‌آوری ۱۰ میلیارد تومان کمک از سوی خیرین و معادل آن را ستاد دیه تقبل کرده تا محکومان‌ مالی جرائم غیر عمد در کردستان آزاد و از بروز آسیب‌های اجتماعی پیشگیری کرد.
گفتنی است طی سال اخیر ۲۸۰ زندانی جرائم غیر عمد در استان کردستان با بدهی بیش از ۴۵ میلیارد تومان با مشارکت و همکاری خیرین و بخشش شکات از زندان‌های استان رهایی یافتند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha