فراهم شدن زمینه بازگشت سالم بانوان به کانون خانواده اولویت است

مدیرکل زندانهای استان مرکزی از اندرزگاه نسوان زندان اراک بازدید و ضمن گفت و گو با زندانیان و کارکنان فعالیت های این بخش را بررسی کرد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان مرکزی، علی اسلام خواه در سخنانی با شاره به نقش زنان در پیشگیری از آسیب های اجتماعی عنوان کرد؛ نقش زنان در اصلاح و بازپروری فرزندان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی اعضای خانواده بسیار مهم و تلاش برای فراهم شدن زمینه بازگشت سالم مادران به کانون خانواده اولویت است.

مدیرکل زندان های استان در این رابطه یادآور شد؛ تلاش مجموعه قضایی و نهادهای اجرایی بر این است که ضمن رعایت نظم و امنیت در جامعه زمینه آزادی زندانیان جرایم کم خطر و زنان سرپرست خانوار فراهم شود چرا که بی تردید نبود مادر در جمع اعضای خانواده احتمال وقوع آسیب های اجتماعی به ویژه آسیب پذیری کودکان ونوجوانان را بیش از پیش متصور می سازد .

وی در ادامه بر ضرورت بهره مندی از ارفاقات قانونی و تاسیسات حقوقی به ویژه توبه به منظور کاهش هدفمند آمار جمعیت کیفری زندانیان اندرزگاه زنان اشاره و تعامل مقامات قضایی استان در ارتباط با تحقق اهداف و ارتقاء شاخص های سازمانی قدر دانی نمود.

در پایان رضا مؤذن مدیر زندان مرکزی اراک گزارشی از وضعیت موجود ارائه نمود .

انتهای خبر /

اخبار «سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی» را در کانال پیام‌رسان «بله» به آدرس https://ble.ir/prisons دنبال کنید .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha