حفظ حقوق شهروندی در ندامتگاه زنان بیش از مراکز دیگر اهمیت دارد

مدیر کل زندان‌های استان تهران در بازدید از ندامتگاه زنان اظهار داشت: در راستای تحقق برنامه‌های سازمان زندان‌ها، تحولات گسترده‌ای در بخش‌های عمرانی، بهداشتی، رفاهی و آموزشی این مرکز صورت گرفته که نتیجه آن ارتقای خدمات و حفظ حقوق شهروندی مددجویان است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل زندان‌های استان تهران، سیدحشمت‌اله حیات‌الغیب در بازدید از ندامتگاه زنان با اشاره به آسیب‌پذیری این قشر به عنوان افرادی که اغلب مادر هستند، گفت: نگاه قضات همواره بر مساعدت به زنان متهم یا محکوم استوار است، زیرا بسیاری از آنان شرایط مناسب اجتماعی و خانوادگی نداشته، تحت تأثیر فرد دیگر مرتکب جرم شده‌اند و بیش از متهمین مرد، نیازمند کمک هستند.

مدیر کل زندان‌های استان تهران ادامه داد: حفظ حقوق شهروندی در ندامتگاه زنان بیش از مراکز دیگر اهمیت دارد و در راستای تحقق برنامه‌های سازمان زندان‌ها، با نوسازی و تجهیز تمام اماکن، تحولات گسترده‌ای در بخش‌های عمرانی، بهداشتی، رفاهی و آموزشی این مرکز صورت گرفته که نتیجه آن ارتقای خدمات و حفظ حقوق شهروندی مددجویان است.

وی تصریح کرد: کانون اصلاح و تربیت و ندامتگاه زنان بیش از مراکز دیگر مورد توجه هستند تا آسیب‌های زندان به حداقل ممکن برسد و این روند با جدیت ادامه دارد و مددکاران اجتماعی زندان، در زمینه اخذ رضایت شکات یا بازگشت نوجوانان زیر هجده یا مادران نزد خانواده و جامعه تلاش می‌کنند.

بنا به این خبر، طی بازدید صورت گرفته، عملکرد مسئولان ندامتگاه در خصوص رسیدگی به امور رفاهی مددجویان طی روزهای پایانی سال و همچنین تغذیه آنان در ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان مورد بررسی قرار گرفته، دستورات لازم صادر شد.

انتهای خبر/

اخبار «سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی» را در کانال پیام رسان «بله» به آدرس https://ble.ir/prisons دنبال کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha