موافقت رهبر معظم انقلاب با عفو و تخفیف مجازات گسترده متهمین و محکومین، حکیمانه، مدبرانه و از روی بصیرت بود

سیزدهمین نشست شورای اداری زندان های لرستان با حضور مدیرکل و اعضای شورای اداری زندان های استان در سالن اجتماعات اداره کل برگزار شد.در سیزدهمین نشست شورای اداری زندان‌های استان لرستان، ضمن پیگیری مصوبات نشست قبلی شورا، عملکرد و اقدامات انجام شده در حوزه‌های قضایی، اشتغال، بهداشت و درمان، حفاظت و بازرسی، امور مالی اداری و پشتیبانی و همچنین یگان حفاظت زندان‌های لرستان توسط اعضای شورا تشریح و ارزیابی گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان لرستان، عبدالمجید کشوری مدیر کل زندان‌های استان در این نشست برای همگان استفاده هرچه بیشتر از روزهای باقیمانده از ماه پرفضیلت شعبان را توصیه کرد و گفت: إن شاءالله با آمادگی کامل به استقبال ماه نورانی و پر برکت رمضان برویم و زمینه را برای بهره‌گیری هرچه بیشتر و حضور فعال مددجویان در برنامه‌های ماه مبارک رمضان فراهم کنیم.

وی سپس به مقایسه انقلابی‌گری و انقلابی نمایی در دیدگاه رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: انقلابی گری یک بود است و یک الگوی زیست، گفتمان است و طبعاً نمود هم دارد؛ اما انقلابی نمایی سراسر نمود است و سراسر نمایشگری. انقلابی‌گری یعنی بی وقفه دنبال اصلاح امور بودن، دنبال افزایش کارآمدی و اعتبار و محبوبیت نظام بودن؛ اما انقلابی نمایی یک پروژه برای باج‌گیری، امتیازی و حفظ موقعیت خود و اطرافیان است.
‏انقلابی خود را وقف اقدام و عمل و خدمت بر اساس آرمان‌ها و ارزش‌ها می‌کند، اما انقلابی نما معرکه گیری می کند برای جلب توجه برای اینکه همه در خدمت او باشند؛ برای اینکه همه هزینه ها برای او باشد. انقلابی تمام توان، اعتبار و آبروی خود را برای دفاع از انقلاب می گذارد ولی انقلابی نما می‌خواهد تمام توان و اعتبار و آبروی انقلاب برای او خرج شود. در گفتمان انقلابی‌گری، حق و عدل و اصول و ارزش‌ها معیار سنجش افراد است، اما انقلابی نماها قبیله‌گرا هستند و حمایت از اعضای قبیله خود را مهمترین معیار و شاخص می‌دانند.

کشوری پس از بررسی سایر شاخص‌های انقلابی‌گری و انقلابی نمایی، به مصوبات جلسه با ریاست سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور پرداخت و گفت: باید اقدامات ما در مجموعه زندان‌های استان بر اساس اولویت‌های سازمان و همراه با مستندات باشد.

عضو شورای قضایی استان افزود: در بحث جرائم خشن تا حد ممکن از ارفاقات قانونی استفاده نشود.

وی از تلاش‌های اداره قضایی بابت کسب مقام اول کشور در زمینه استفاده از پابند الکترونیک تشکر کرد و و این توفیق را مرهون دیدگاه مثبت رئیس کل محترم دادگستری و دادستانهای محترم حوزه های قضایی استان و قضات شریف ناظر بر زندانها دانست و گفت: در زمینه پابند الکترونیکی بر محدوده‌های مشخص شده در حکم پابند نظارت شود . و پایش اطلاعات دریافتی ضروری است.

کشوری با اشاره به موافقت رهبر معظم انقلاب با عفو گسترده محکومین و متهمین گفت: این عفو حکیمانه در موقعیت خاصی که کشورمان داشت، نشانه تدبیر، سعه صدر و بصیرت و بینش صحیح مقام معظم رهبری بوده و آمار دقیق و گزارش کامل استفاده از این عفو در حوزه استان مکتوب و به مراجع بالا دستی ارائه شود.

عضو شورای قضایی استان بیان داشت: در زمینه استفاده از دادرسی الکترونیک استان تلاش های خوبی داشته است و باید در سال آینده از این ابزار حداکثر استفاده به عمل آید.

وی همچنین اضافه کرد: ملاقات تصویری و برخط یکی از مطالبات جدی مجموعه مدیریتی استان است و از شاخص های ارزیابی است که باید در سال آتی مورد استفاده همه زندانها قرار گیرد.

وی همچنین در بحث پابند الکترونیک اضافه کرد: به قضات استان در این خصوص مشورت داده شود و امکانات و ظرفیت‌های پابند الکترونیک با ایشان در میان گذاشته شود و از آنجایی که با آزادی و عفو زندانیان، آمار پابند الکترونیک کاهش یافته، تلاش کنیم تا این آمار افزایش یابد.

مدیر کل زندان‌های استان لرستان گفت: اقدامات لازم در زمینه دستورالعمل مولدسازی اموال دولت علی الخصوص در زندان‌های بروجرد و الیگودرز پیگیری جدی شود.

مدیر کل زندان‌های لرستان در ادامه از پیشنهاد قرارگاه اجتماعی زندان برای ارائه خدمات به زندانیان و خانواده‌های آنان خبر داد و معاون سلامت را به عنوان دبیر این قرارگاه معرفی کرد.


وی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات انجام شده در بخش اشتغال، تأکید کرد موانع اشتغال در زندان‌های دورود و بروجرد برطرف شوند.

موافقت رهبر معظم انقلاب با عفو و تخفیف مجازات گسترده متهمین و محکومین، حکیمانه، مدبرانه و از روی بصیرت خاص ایشان بود

عبدالمجید کشوری اظهار داشت علیرغم کمبودها و مشکلات فراوان با همکاری رؤسای زندان‌ها در زمینه اشتغال شاهد رشد چشمگیری بودیم

کشوری در ادامه ارتقاء خدمات زندانبانی را خواستار شدند و عنوان نمودند تاجایی که امکان دارد باید تلاش کنیم که در ایام پیش رو زندانی کف‌خواب نداشته باشیم و چه از طریق جابجایی زندانیان و چه از طریق فراهم کردن تخت خواب برای آنان، هر زندانی در استان لرستان یک تخت خواب داشته باشد.

کشوری گفت: کرامت خانواده زندانیان باید حفظ شود و خدمات قابل قبولی با تکریم به نیازمندان ارائه گردد ، در این خصوص خدمات انجمن حمایت ها باید توسعه یابد.

وی سپس ضمن تقدیر و تشکر از زندان‌هایی که در بحث اعتکاف فعالیت داشته‌اند، از سایر زندان‌ها دعوت کرد تا در این زمینه در سال آینده اقدامات بیشتری انجام دهند.


مدیر کل زندان‌های استان لرستان با تبریک پیشاپیش سال جدید و فرارسیدن بهارطبیعت و تقارن آن با بهار قرآن (ماه مبارک رمضان)، از زحمات همه همکاران در مجموعه زندان‌های استان لرستان تشکر کرد.

در پایان این مراسم با اهدای لوح سپاس از سه تن از مددکاران نمونه در سال ۱۴۰۱، رئیس اردوگاه حرفه آموزی خرم آباد به جهت اعلام رضایت مراجع قضایی و همچنین رئیس سامانه مرکز مراقبت الکترونیک (زندان سما) به دلیل کسب رتبه اول کشور در زمینه استفاده از پابند الکترونیکی، تجلیل به عمل آمد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha