مهارت‌آموزی ۹۰ هزار زندانی در کشور

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور از مهارت آموزی ۹۰ هزار زندانی در کشور خبر داد و گفت: این تعداد زندانی در ۲۰۰ رشته فنی و حرفه‌ای آموزش دیده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای خوزستان رحیم مطهرنژاد همایش خیرین اشتغال زندانیان که در اهواز که با حضور رئیس کل دادگستری استان، معاون استاندار، مدیرکل اشتغال و حرفه آموزی سازمان زندانها ، مدیرکل فنی و حرفه ای و مدیرکل زندانهای خوزستان با محوریت برگزار شد اظهارکرد: ما به دنبال جلب نظر خیرین برای توسعه اشتغال زندانیان در دوران محکومیت و بعد از آزادی آنها هستیم.

وی افزود: زندانی‌ها برای گذراندن دوران محکومیت خود نیاز به حرفه آموزی دارند تا بتوانند در دوران محکومیت و بعد از آزادی، برای امرار معاش خانواده خود درآمدزایی کنند.

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور گفت: با توجه به وجود خیرین در بحث سلامت، مدرسه سازی و آزادی زندانی ها، از اشتغال زندانی ها غفلت کرده بودیم به همین دلیل این همایش را با حضور خیرین استان برگزار کردیم.

وی افزود: در سال جاری حدود ۹۰ هزار زندانی در ۲۰۰ رشته فنی و حرفه ای آموزش دیده‌اند همچنین بیش از ۵۵ هزار زندانی در داخل، پیرامون و بیرون از زندان‌های کشور مشغول کار و تلاش هستند.

مطهرنژاد گفت: روزانه بیست هزار نفر از زندانیان را برای انجام فعالیت‌های اقتصادی به خارج از زندان اعزام می کنیم و علاوه بر این ۱۲ هزار نفر از زندانی با استفاده از پابند های الکترونیکی مشغول کار و تلاش برای خود و خانواده هایشان هستند.

وی با اشاره به فعالیت یک‌ هزار واحد تولیدی در داخل زندان ها افزود: بیش از ۴۵ هزار زندانی در سطح کشور شاغل و حقوق بگیر هستند؛ همچنین بنیاد تعاون بیش از پنج هزار نوع کالا را با کمک‌زندانیان تولید می کند.

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور گفت: ما ۱۵ هزار هکتار زمین در کشور داریم که در این زمین ها کارهای کشاورزی، دامپروری، باغداری و پرورش آبزیان توسط زندانی ها در حال انجام است.

وی افزود: با هر شغلی که برای زندانی‌ها رقم می زنیم‌ در واقع چهار آسیب در کشور کم می شود بنابراین هیچ کاری با برکت تر از دادن شغل به زندانیان نیست. ما در کشور خیرینی برای آزادسازی زندانیان داریم که سالانه حدود پنج هزار میلیارد ریال برای آزادی زندانیان هزینه می‌کنند.

مطهرنژاد گفت: در خوزستان ظرفیت‌های فراوانی وجود دارد و می‌توان از اقتصاد دریا، بندر و ساحل استان نیز برای اشتغال زندانیان استفاده کرد.

وی افزود: با توجه به جایگاه خوزستان در بحث کشاورزی، انتظار داریم مسئولان استان زمینی در اختیار ما قرار دهند تا بتوانیم با راه اندازی کشت و صنعت‌ها و اشتغال زندانیان، دین خود را به خوزستان ادا کنیم همچنین می توان از طریق اقتصاد زائر برای زندانی ها اشتغالزایی کرد.

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور گفت: در اغتشاشات اخیر، از مجموع ۳۷ هزار زندانی که بیرون از فضای زندان بودند تنها ۳۶ نفر دستگیر شدند که آمار بسیار ناچیزی است. قطعا اگر همه کشور پای کار زندانی ها بیایند، کشور ما آباد می شود.

انتهای خبر /.

مهارت آموزی ۹۰ هزار زندانی در کشور

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha