تجلی برنامه‌ریزی‌های سازمان زندان‌ها در بهبود و ارتقای فرآیندهای خدمت‌رسانی در زندان‌هاست

رئیس شورای برنامه‌ریزی سازمان زندان‌ها در آخرین نشست سال این شورا اظهار داشت: یکی از حساسیت‌های عمده سازمانی اجرای اولویت چهارم بود که پس از بحث و تبادل و نظر در خصوص چگونگی اجرای این اولویت و بررسی ظرفیت‌های موجود مقرر شد از ظرفیت مرکز آموزشی و پژوهشی منطقه 7 کشور برای این منظور استفاده شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل زندان‌های استان تهران، آخرین نشست شورای برنامه‌ریزی سال جاری، با هدف ارزیابی اقدامات دبیرخانه شورای برنامه ریزی در موضوع اولویت چهارم با عنوان اصلاح و بهبود فرآیندهای خدمت رسانی در زندان، با حضور علی رستمی مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان زندان‌ها، مظفر الوندی مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز، جبار باقری معاون بنیاد تعاون و حرفه‌آموزی کشور و مرویان حسینی رئیس شورا در دفتر مدیر کل زندان‌های استان تهران برگزار شد.

در این جلسه مرویان حسینی ضمن تشکر از مدیرکل زندان‌های استان تهران، دبیرخانه و اعضای کارگروه بهبود فرآیندها، گفت: امروزه توسعه خدمات سازمانی و رضایتمندی ذینفعان، در سایه تفکر سیستمی برگرفته از نگاه فرآیندی محقق می‌شود.

رئیس شورای برنامه‌ریزی سازمان زندان‌ها ادامه داد: نگرش فرآیندی باعث می‌شود در حوزه‌های مختلف مدیریتی، چالش‌ها و مسائل را از زاویه متفاوتی ببینیم و مکانیزیم‌هایی را برای اجرای صحیح هر فرآیند تعریف کنیم و در راستای بهبود فرآیندها ظرفیت‌های جدید و راهکارهای اثربخش‌تری ایجاد نماییم.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت اجرای دقیق اولویت‌های ده‌گانه بیان داشت: یکی از حساسیت‌های عمده سازمانی اجرای اولویت چهارم بود که پس از بحث و تبادل و نظر در خصوص چگونگی اجرای این اولویت و بررسی ظرفیت‌های موجود مقرر شد از ظرفیت مرکز آموزشی و پژوهشی منطقه 7 کشور استفاده شود.

مرویان حسینی تأکید کرد: تجلی برنامه ریزی‌های سازمان در بهبود و ارتقای فرآیندهای خدمت‌رسانی در زندان‌هاست، خوشبختانه بعد از تشکیل دبیرخانه در این مرکز و ایجاد کارگروه بهبود فرآیندها با هشت کمیته تخصصی با عناوین اعلامی از سوی سازمان، انتظارات شورای برنامه‌ریزی در این بخش محقق شد و امروز بحمداله با استفاده از ظرفیت‌های علمی و تجربی کارشناسان و نخبگان سازمانی موفق به تهیه طرح مطالعاتی این فرآیندها شده‌ایم.

در ادامه معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان گفت: بهبود فرآیندها در همه بخش‌های سازمان امری لازم و ضروری است و لازم است در سال جدید با جدیت بیشتری توسعه یابد.

ضیائی فرد ادامه داد: ادامه روند مطالعه تخصصی فرآیندهای خدمت‌رسانی گام مؤثری در ارتقای نظام زندانبانی است تا خدمات اصلاحی و تربیتی سازمان زندان‌ها بر اساس برنامه‌های مدون توسعه یابد.

در این جلسه مدیرکل زندان‌های استان تهران با اشاره به چالش‌های اساسی در مسیر بهبود خدمات گفت: در بخش‌هایی که نیاز به انجام کار تحقیقاتی بود به ویژه در کارگروه بهبود فرآیندها اقدامات مهمی صورت گرفت.

سیدحشمت اله حیات الغیب تصریح کرد: نتایج این اقدامات که در کارگروه بهبود فرآیندها به صورت علمی تدوین شده، در استان های دیگر اجراء خواهد شد.

بنا بر این خبر، در خاتمه جلسه، از اعضاء اصلی شورا با اهدای لوح تقدیر به عمل آمد.

انتهای خبر/

اخبار «سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی» را در کانال پیام رسان «بله» به آدرس https://ble.ir/prisons دنبال کنید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha