نشست معاونین سازمان زندان‌ها و کمیته امداد امام(ره)/ نحوه اجرای تفاهم‌نامه همکاری بررسی شد

معاونین و مدیران‌کل سازمان زندان‌ها و کمیته امداد امام خمینی(ره)، در نشستی مشترک به میزبانی سازمان زندان‌ها بر ادامه همکاری‌ها و برنامه‌ریزی بهتر، درجهت حمایت مستمر از خانواده زندانیان تأکید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، نشست بررسی نحوه اجرای تفاهم‌نامه میان سازمان زندان‌ها و کمیته امداد امام خمینی(ره) با حضور معاونین این دو نهاد برگزار شد.

توسعه همکاری‌ها برای ارایه خدمات به خانواده‌های زندانیان

در این نشست ضیایی‌فرد معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها با تأکید بر استفاده بهینه از ظرفیت کمیته امداد برای کمک به خانواده زندانیان نیازمند گفت: خوشبختانه هم‌اکنون شاهد ارتباط خوبی میان این دو دستگاه هستیم؛ همانطورهم که هر خانواده زندانی نیازمندی که از طرف ما به کمیته امداد معرفی می‌شود، تحت پوشش قرار می‌گیرد.

نشست معاونین سازمان زندان‌ها و کمیته امداد امام(ره)/ نحوه اجرای تفاهم‌نامه همکاری بررسی شد

وی تأکید داشت؛ انشالله هدف این است که در سال آینده نیز همکاری فی‌مابین، توسعه یافته و تسهیل شود تا از محل تفاهمنامه بتوانیم خیر بیشتری به این قشر از جامعه برسانیم.

دایی، مدیرکل دفتر اقدامات حمایتی سازمان زندان‌ها نیز با ارایه گزارشی از خدمات ارایه شده در 10 ماه سال‌جاری افزود: بالغ بر ۴۵ هزار نفر از خانواده زندانیان تحت پوشش خدمات حمایتی امداد قرار گرفته‌اند.

در ادامه نشست نیز الوندی، مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز گفت: ما خانواده زندانی را افرادی ویژه می‌دانیم که نیازی فراتر از قشر تنگدست جامعه دارند چراکه نیازشان فقط در نیاز مادی خلاصه نمی‌شود.

وی با ذکر برخی مشکلات، پیشنهادهایی برای تسهیل خدمات و تعامل بیشتر ارایه کرد.

نگاه ویژه و مضاعف کمیته امداد به مددجویان و خانواده زندانیان

همچنین خدرویسی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد، خدمت به خانواده زندانیان نیازمند را اولویت جدی کمیته امداد دانست و گفت: نگاه ما به این دسته از خانواده‌ها به‌عنوان قشر آسیب دیده جامعه مضاعف است چون این افراد با آسیب‌های دیگری هم روبرو هستند.

نشست معاونین سازمان زندان‌ها و کمیته امداد امام(ره)/ نحوه اجرای تفاهم‌نامه همکاری بررسی شد

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروز نگاه رئیس کمیته امداد به سازمان زندان‌ها خاص و حمایتی است. در کمیته امداد، مددجوی درجه یک و دو و غیره نداریم حتی تلاش می‌کنیم به خانواده زندانی، خدمات ویژه‌تری دهیم چون این خانواده‌ها در معرض آسیب بیشتری هستند.

خدرویسی اینگونه گفت: به خانواده زندانیان نه‌فقط مستمری می‌دهیم بلکه درودیعه مسکن، تهیه جهیزیه، تسهیلات اشتغال، لوازم ضروری و غیره نیز کمک می‌کنیم.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد تاکید کرد: امروز هم‌افزایی قابل قبولی درمورد خانواده زندانیان وجود دارد. ما در هر نقطه‌ای خدمت به این خانواده‌ها را در اولویت می‌گذاریم.

نشست معاونین سازمان زندان‌ها و کمیته امداد امام(ره)/ نحوه اجرای تفاهم‌نامه همکاری بررسی شد

در پایان این نشست از خدمات و نقش موثر مدیران ارشد کمیته امداد در توسعه فعالیت‌های حمایتی تقدیر شد.

گفتنی است در این نشست علاوه بر معاونین سازمان زندان‌ها و کمیته امداد، برخی مدیران هر دو دستگاه ازجمله علی‌اکبری مدیرکل خدمات مددکاری کمیته امداد نیز حضور داشتند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha