مواجه با زندانیان باید براساس دانش و آگاهی قانونی توأم با کرامت انسانی باشد

جلسه شورای اداری زندان های خراسان رضوی با حضورروسای زندان های استان و مسئولین واحدهای ستادی اداره کل برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان خراسان رضوی، در این جلسه جانفدا مدیرکل زندان های استان ضمن قدردانی از خدمات و اقدامات شاخص مجموعه زندانبانی استان در سال ۱۴۰۱ گفت:طی یکسال گذشته در مجموعه زندان های استان اقدامات تاثیر گذار و ماندگاری علاوه بر تکالیف سازمانی صورت گرفته است، که از جمله این اقدامات میتوان به تاسیس قرارگاه اجتماعی زندان اشاره کرد .

وی خاطرنشان کرد: استان خراسان‌رضوی همواره پیشگام در ارائه طرح های جدید بوده که طرح نذر هشتم و طرح معراج از جمله این طرح هاست.

مواجه با زندانیان باید بر اساس دانش و آگاهی قانونی توأم با کرامت انسانی باشد

جانفدا ضمن اشاره به ضرورت اجرای موثر این اقدامات افزود:طرح معراج که هم اکنون در زندان مشهد در حال اجراست در بازدید نمایندگان مجلس شورای اسلامی و بازدید اخیر رئیس قوه قضائیه مورد توجه قرار گرفت که در این راستا طی جلسه ای با حجت الاسلام والمسلمین خیاط رئیس حوزه علمیه خراسان توسعه این طرح در سطح زندان های استان در سال جدید برنامه ریزی گردید.

مواجه با زندانیان باید بر اساس دانش و آگاهی قانونی توأم با کرامت انسانی باشد

مدیر کل زندانهای استان خراسان رضوی در ادامه با توجه به نقش انجمن NA در درمان اثر بخش زندانیان دارای سوء مصرف مواد مخدر بر راه اندازی اندرزگاه های ویژه NA با هدف کاهش مصرف درمان دارویی زندانیان معتاد تا پایان سال‌ ۱۴۰۲ تاکید کرد.

جانفدا خطاب به روسای زندانها توجه به موضوع آموزش نیروی انسانی ،پرهیز از روزمرگی،انتقال زندانیان به موطن خود،تسهیل در دسترسی به خدمات پزشکی ،سرکشی از زندانها در خارج ساعات اداری و توجه به اجرای دقیق شیوه نامه ها و بخشنامه های صادره بخصوص در موضوعات تامینی تاکید کرد.

گفتنی است در این جلسه روسای زندانهای استان به ارائه نقطه نظرات خود در خصوص مسائل و چالشهای پیش روی زندان های استان پرداختند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha