تجلیل از خیرین ستاد دیه استان چهارمحال و بختیاری

خیرین استان در سال جاری موجبات آزادی ۱۳۱ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد را فراهم کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل زندان‌های استان چهارمحال و بختیاری، با حضور رئیس کل دادگستری، معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان های استان و مدیر نمایندگی ستاد دیه استان از خیرین و حامیان مالی ستاد دیه چهارمحال و بختیاری تجلیل شد.

احمدرضا بهرامی رئیس کل دادگستری استان با اشاره به درپیش بودن ایام ماه مبارک رمضان وعید نوروز گفت: فرا رسیدن سال نو و حلول ماه مبارک رمضان فرصتی مغتنم برای کمک به زندانیان معسر و غیر بزهکار است تا ضمن فراهم سازی زمینه آزادی ایشان، موجبات شادی و سرور خانواده های زندانیان نیز میسرگردد.

وی افزود: معاضدت و همدلی خیّران با خانواده های زندانیان تاکنون موجب آن شده که امید و آرزو در دل تک تک این خانواده ها زنده نگه داشته شود و آنها بتوانند مجالی دوباره برای شروع یک زندگی جدید داشته باشند.

بهرامی ناآگاهی مردم نسبت به قوانین را موجب افزایش جمعیت کیفری دانست و افزود: زندانی شدن سرپرست یک خانواده به دلیل مسائل مالی باعث می شود خانواده وی در معرض خطرات و آسیبهای اجتماعی قرار می گیرد خیرین، انجمن حمایت و ستاد دیه هستند که ضمن مراقبت از خانواده زمینه بازگشت سعادتمندانه وی را فراهم خواهند کرد.

سپس مجید صیادی رئیس ستاد دیه استان گزارشی از فعالیت های سال ۱۴۰۱ ستاد دیه ارائه کرد و گفت: در سال گذشته ۱۳۱ نفر از زندانیان با بدهی ۳۶۲ میلیارد ریالی با کمک مراجع قضایی، قبول اعسار ، گذشت شکات و حمایت بی دریغ خیرین لز زندان آزاد شده اند و هم اکنون ۵۸ زندانی جرائم مالی غیر عمد با بدهی ۳۰۰ میلیارد ریالی چشم به راه بارش مهر مردمان سرزمین آب و آبشار هستند.

صیادی فرهنگسازی را مهمترین مولفه برای جذب کمک های مردم دانست و گفت: فضای معنوی ماه مبارک رمضان فرصت مغتنی برای آشنا شدن مردم با خدمات ستاد دیه است.

در ادامه معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان های استان خیرین را بزرگترین سرمایه اجتماعی زندانهای استان دانست و گفت: ایجاد اشتغال و حمایت های روانشناسی و مشاوره ای ابزار مهم زندان های استان جهت جلوگیری از بازگشت مجرمین به چرخه جرم است.

عبدالله زاده افزود: حمایت های مادی و معنوی از خانواده زندانیان در کاهش آلام و آسیب های اجتماعی موثر خواهد بود.

در پایان از خیرین و حامیان مالی ستاد دیه استان با اهداء لوح قدردانی شد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha