برشی از واقعیت زندگی یک دهک جامعه

مدیرکل زندان‌های استان به اتفاق هیأت همراه در قالب نذر هشتم از دو خانواده زندانی نیازمند سرکشی کرد.

🔸برش اول

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان،گویا سختی براین خانواده تمامی ندارد و نان آور خانه باید 4 سال پشت میله های ندامت دوران حبس خود را سپری کند و همسر و دو فرزند این زندانی باید با سختی های روزگار دست و پنجه نرم کنند.

زن جوان با بغضی در گلو گفت: مجبور هستم برای معیشت فرزندانم در خانه مردم کار کنم تا جلوی آنها خجالت نکشم او از کمبودهای اولیه زندگی می گوید وسری تکان می دهد ما زندگی لاکچری نداریم اما برای نیازهای اولیه با مشکل مواجه هستم.

او افزود: شوهرم با این اشتباه زندگی را برایمان سخت و به سمت تباهی برد که الان باید درخانه این و آن کار کنم اما هنوز هم با معوقه اقساط منزل و قبوض مصرفی روبه رو هستم.

مدیر کل زندان‌های استان با اشاره به این که حتی اگر فردی به واسطه ارتکاب جرمی مستحق مجازات سنگین باشد با خانواده او برخورد محترمانه و مناسب داشت و باید میان فرد مجرم و خانواده اش فرقی قائل شد.

«عبدی» بابیان این که خانواده زندانیان در معرض آسیب هستند و در شرایط کنونی لازم است که این خانواده ها بیشتر مورد حمایت قرار گیرند افزود: فرد زندانی که در زندان تحمل حبس می کند،بسیاری از دغدغه های معیشتی را ندارد اما خانواده او نیازمند حمایت و رفع دغدغه اولیه زندگی می باشد.

وی عنوان کرد:امروز با حضور در این منزل در حد توان خودمان مبلغ 10 میلیون ریال کمک نقدی به خانواده می شود و تمامی قبوض مصرفی توسط انجمن حمایت زندانیان بیرجند پرداخت و برای خود زندانی با هماهنگی معاون سلامت،اصلاح و تربیت زندان های استان به انجمن معتادان گمنام در زندان معرفی و در صورت عاری از اعتیاد با ارفافات قانونی در بند حرفه آموزی و اشتغال یا با استفاده از پابند الکترونیک در کنار خانواده اش دوران محکومیت خود را سپری خواهد کرد.

🔸 برش دوم

مسیر به شمال شهر ،درب وردوی کوچک که شیشه های ورودی شکسته خانمی پشت در حاضر و درراباز می کند. خانه کوچک اما سوژه این بازید صاحب منزل خودش زندانی که با همت مدیر کل زندان‌ها و دستگاه قضایی با استفاده از پابند الکترونیک در منزلش دوران محکومیت خود را سپری می کند اما این ارفاقات اگر شامل زن 45 ساله نمی شد حالا باید 11 سال از عمرش را برای خطای که میراث شوهرش می باشد در پشت میله های زندان بگذارند.

زن 45 ساله از حضور مدیر کل و هیأت همراه خوشحال اما غم برزگی در چهره اش موج می زند از درگیری با پسر 21 ساله اش سر صحبت را باز می کند و نشانه کبودی بر چهره اش نمایان است.

او از دلتنگی فرزند 17 ساله اش که هم اکنون در بهزیستی زندگی می کند می گوید،زن 45 ساله از لغزش دوباره خود در دام اعتیاد پرده بر می دارد و عاجزانه درخواست کمک از مسئولین حاضر برای ترک اعتیاد دارد.

او عنوان کرد:اعتیاد میراث شوهر مرحومم بود که او مصرف می کرد و من را هم به دام اعتیاد کشاند که باعث تباهی زندگی ام شد.

مدیر کل زندان های استان در این دیدار گفت: نکته مهم این است که خانواده فرد زندانی با مشکلات و کمبوده های عدیده ای روبه رو هستند .

«عبدی»افزود: همین کمبوده‌ها و انبوهی از مشکلات زمینه آسیب ها را بیشتر می کند اما این موضوع می تواند در نبود چتر حمایتی از سوی جامعه،آسیب های متعدد برای همسر و فرزند زندانیان را رقم بزند که دامنه آن در بسیاری از موقع از جرم اصلی گسترده تر شود.

وی ادامه داد: با توجه به اجاره بهاء پابند الکترونیک که معوقه شده مبلغ 10 میلیون ریال توسط انجمن نیز پرداخت می شود و همچنین برای اعتیاد نامبرده انجمن با هماهنگی دادستانی وی را به کمپ ترک اعتیاد معرفی می کند.

معاون سلامت،اصلاح وتربیت زندان های استان در حاشیه این دیدارها گفت: انجمن حمایت زندانیان با کمک خیرین و مردم نوعدوست هزینه های آنها تأمین می شود و باتوجه به فراوانی خانواده های نیازمند انجمن در حد توان خود به خانواده های تحت پوشش کمک می کند.

«آذرمهری»افزود: خیرین،کارآفرینان،مردم نوعدوست،گروه های جهادی می توانند در ایام پایانی سال با کمک به انجمن حمایت زندانیان سطح استان شادی را بر روی لبان فرزندان زندانیان نیازمند به ارمغان بیاورند.

شایان ذکر است،در این دو دیدار برای فرزندان هدایایی اهداء و هم چنین برای هر خانواده سبد حمایتی معیشتی نیز اهداء شد.

گفتنی است،در این دیدارها «اسماعیل زاده» مدیر عامل انجمن حمایت زندانیان بیرجند،«الوندی» رئیس مرکز مراقبت بعد از خروج زندان های استان نیز حضور داشتند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha