«مجتمع خدمات خودرویی» به نفع خانواده زندانیان افتتاح شد

انجمن حمایت زندانیان مرکز با افتتاح این پروژه، ضمن ارائه خدمات خودرویی به عموم مردم، قرار است بخشی از درآمد آن را صرف رسیدگی به خانواده زندانیان کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدمات تأمینی و تربیتی کشور، پروژه «مجتمع خدمات خودرویی» ساخته‌شده توسط انجمن حمایت زندانیان امروز، یکشنبه در مراسمی با حضور تعدادی از مدیران ستادی سازمان زندان‌ها و مدیران زندان‌های استان تهران افتتاح و آماده بهره‌برداری شد.

این مجتمع در منطقه کوی فراز واقع در سعادت‌آباد به عموم مردم خدمت‌رسانی کرده و در عین‌حال بخشی از درآمد آن نیز به خانواده‌های زندانیان اختصاص می‌یابد.

«مجتمع خدمات خودرویی» به نفع خانواده زندانیان افتتاح شد

الوندی، مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز در آئین افتتاح آن گفت: ما به‌دنبال شناسایی ظرفیت‌های ممکن برای کمک به زندانیان و خانواده‌های‌شان هستیم و در این بین سراغ بخش خصوصی و بنگاه‌های اقتصادی نیز رفته‌ایم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در سازمان زندان‌ها و حمایت جدی این نهاد از خانواده زندانیان یادآور شد: اشتغال زندانیان به‌عنوان اولویت جدی باید دردسترس بنگاه‌های اقتصادی باشد تا از محصولات زندانیان استفاده کرده و زمینه اشتغال آنان در این مجموعه‌ها و موارد مشابه نیز فراهم شود. هم‌اکنون هم در سطح تهران بالغ بر 30 قرارداد اقتصادی بسته‌ایم.

«مجتمع خدمات خودرویی» به نفع خانواده زندانیان افتتاح شد

همچنین دکتر رستمی، مدیرکل دفتر ریاست و روابط عمومی سازمان زندان‌ها با ارزشمند دانستن چنین پروژه‌هایی گفت: یکی از برنامه‌های جدی ما در سال جاری توسعه کمّی و کیفی اشتغال در سطح زندان‌ها بود که خوشبختانه باتوجه به برنامه‌ریزی‌ها به رقم موردانتظار یعنی 50 درصد اشتغال زندانیان محکوم تا پایان سال رسیده‌ایم.

وی تأکید داشت: در سال آینده و در ادامه بحث اشتغال‌زایی، به شکل جدی‌تر بر حمایت از خانواده زندانیان، معیشت و اشتغال آنان متمرکز می‌شویم. مراکزی را از طریق کارآفرینان و بخش خصوصی دایر خواهیم کرد تا شرایط تأمین اشتغال این خانواده‌ها و نیز زندانیان رأی‌باز و معاش آنان فراهم شود.

«مجتمع خدمات خودرویی» به نفع خانواده زندانیان افتتاح شد

رستمی با اشاره به مجموعه‌هایی همانند «مجتمع خدمات خودرویی» گفت: هدف از راه‌اندازی این مراکز بهبود وضعیت معیشتی و حمایت از خانواده زندانیان است که در سال آینده هم سازمان زندان‌ها فرآیند اشتغال زندانیان و خانواده‌های‌شان را ارتقاء و حمایت از آنان را بسط و گسترش خواهد داد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha