صیانت از پرسنل به‌عنوان ارزشمندترین سرمایه سازمانی، اولویت بسیار مهم و شاخص در ساختار مدیریت است

مدیرکل زندان‌های فارس در نشست شورای اداری و برنامه‌ریزی زندان های استان فارس با تاکید بر اینکه، توجه به برنامه های اولویت دار سازمانی و اجرای مستمر آن همواره مورد تاکید ریاست سازمان است گفت: ستاد اداره کل و زندان ها لازم است در اجرای مستمر و شایسته برنامه های اولویت دار اهتمام جدی داشته باشند. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان فارس، اسحاق ابراهیمی در نشست شورای اداری و برنامه ریزی زندان های استان افزود: توجه به مبحث تأمین و ارتقای نظم و امنیت در زندان ها در تمام حوزه ها یک ضرورت است و در مباحث سلامت خدمت، حفاظت و رعایت شاخص های اطلاعاتی و امنیتی در شغل خطیر زندانبانی و... یک مؤلفه بسیار مهم است که هم مدیران زندان ها باید رعایت کنند و هم همکاران عزیز را مستمراً آموزش داده و بر حسن اجرا نظارت داشته باشند.
وی خطاب به روسای زندان ها اضافه کرد: در بروز رسانی مستمر علم و دانش و تخصص و مهارت های کار زندان بانی، اهتمام داشته باشید و این بروز رسانی شامل تسلط مناسب به آیین نامه اجرایی سازمان، بخشنامه ها و دستورالعمل های سازمانی و اداره کل، آیین دادرسی کیفری، قانون مجازات و... می شود.
مدیرکل زندان های فارس گفت: پرهیز از تک بعدی کار کردن، یک اولویت است و رییس زندان باید همه موضوعات و برنامه های کار را در تراز هم و هماهنگ به پیش ببرد.
ابراهیمی اظهار داشت: اشراف شایسته بر قوانین مالی و محاسباتی و شناخت فصول و محل هزینه ها از ضرورت‌هایی است که مدیران زندان ها باید برای حسن مدیریت و پاسخگویی به گروه های مخاطب و هنرمندانه هزینه کردن، مد نظر داشته باشند.
وی اضافه کرد: صیانت از پرسنل عزیز به عنوان مهمترین و ارزشمندترین سرمایه سازمانی، یک اولویت بسیار مهم و شاخص در ساختار مدیریت است. محیط زندان آسیب زا است و همه ما یک خانواده هستیم. علاوه بر ادارات نظارتی، همه مدیران زندان ها باید با حسن مدیریت، اجرای شایسته امر به معروف و نهی از منکر در محیط خدمت، بتوانند در حفظ و صیانت از کارکنان نهایت کوشش را داشته باشند و پیشگیری شود که همکاری دچار آسیب و تحمل تبعات ناشی از آن نشوند.
مدیرکل زندان های فارس ادامه داد: موضوع توجه به رفاهیات همکاران و دلپذیر سازی محیط خدمت برای آنان از اولویت هایی است که هم بنده و هم مسئولین ستاد اداره کل در حوزه های مختلف به آن اعتقاد داشته و بر تحقق جوانب مختلف آن اهتمام داریم.
ابراهیمی افزود: یکی از شاخص های این مهم فعال سازی تعاونی های مصرف، اعتبار و مسکن و اعتماد افزایی صحیح در بین همکاران است تا بتوان از فرصت ها و ظرفیت های موجود و نوپدید در ارتقای رفاهیات پرسنل عزیز به انجام رساند.
وی تاکید کرد: با توجه به شرایط خاص اقتصادی و اجتماعی، باید به فکر رفاهیات پایدار همکاران هم بود، لذا در تجمیع مشارکت همکاران و خدمت صادقانه و اعتمادافزایی، مدیران زندان ها تلاش کنند تا کارکنان در طرح‌های مختلف تعاونی ها خصوصا مسکن مشارکت داشته باشند زیرا این اقدامات بخش شاخصی از سرمایه گزاری و تامین آتیه همکاران است.
مدیرکل زندان های فارس یادآور شد: در تنظیم گزارش کارکرد کارکنان ساعتی به موقع اقدام شود تا عزیزان به موقع از حقوق و مزایا برخوردار بوده و با مشکلی مواجه نباشند.
ابراهیمی افزود: اجرای طرح بازرسی و پاکسازی اندرزگاه ها و خوابگاه ها در دستور کار باشد، با اخلاق مداری و تدابیر و تمهیدات لازم، نسبت به پاکسازی محیطی زندان ها اهتمام داشته باشید.
وی ادامه داد: استمرار مبارزه و مقابله با ورود مواد مخدر و اشیا ممنوعه به زندان ها یک اولویت مستمر و همیشگی است که باید با اقتدار و تمهیدات لازم و استفاده از همه ظرفیت ها، مد نظر باشد.
مدیرکل زندان های فارس در ادامه با اشاره به اینکه در آستانه ماه رمضان هستیم،گفت: برپایی موثر و پر برکت جشن های گلریزان مد نظر باشد و از ظرفیت مقامات ارشد قضایی، فرمانداران، مسوولین و خیرین و... استفاده شود و در کمک به زندانیان غیر عمد یا واجد شرایط دیگر اهتمام و برنامه ریزی ویژه داشته باشید.
این مقام مسوول تاکید کرد: رعایت نظم و انضباط اداری و حضور به موقع در محل کار از الزامات است و مدیران زندان ها خود در رعایت این مهم الگو و سرآمد باشند.
ابراهیمی افزود: در آستانه نوروز و ماه مبارک رمضان برای همه شما و همکاران عزیزم و خانواده های ارجمند شما در تمام زندان ها آرزوی سالی سرشار از عزت و توفیق دارم و پیشاپیش ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما همکاران در ماه صیام، التماس دعا دارم و برای همه عزیزان طلب عاقبت بخیری دارم.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha