توسعه حمایت از خانواده‌های زندانیان در کنترل جرم و آسیب‌های اجتماعی مؤثر است

دهمین جلسه هیأت مدیره انجمن حمایت از زندانیان شیراز با حضور دادستان عمومی و انقلاب فارس و رییس هیئت مدیره انجمن حمایت  زندانیان شیراز، ابراهیمی مدیرکل زندان های استان و نایب رئیس هیئت مدیره انجمن، رضایی دانا مدیر زندان عادل آباد شیراز، قربانی مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان شیراز و جمعی دیگر از اعضا در محل ساختمان انجمن حمایت زندانیان شیراز برگزار شد. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان فارس، در ابتدای این نشست محمود قربانی مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان شیراز به ارائه گزارشی از اقدامات و برنامه های این انجمن در یک سال گذشته در حوزه های حمایتی، تامین و توزیع سبد کالا، اقدامات اجرایی، برنامه های اداری و همچنین آزادسازی زندانیان ارائه کرد.

وی مجموع درآمدهای انجمن در سال جاری را بیش از ۱۷۵ میلیارد ریال با ۵۳ درصد رشد نسبت به سال گذشته و جمع هزینه ها را بیش از ۹۳ میلیارد ریال با ۱۲ درصد رشد نسبت به سال گذشته در حمایت از خانواده های زندانیان و ارائه خدمات حمایتی مجموعا در هفت حوزه اعلام کرد
مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان شیراز همچنین از موجبات آزادی ۱۰۳ زندانی وارد شرایط با کمک خیرین توسط این انجمن در سال جاری خبر داد.
در این جلسه همچنین با پیشنهاد مدیرکل زندان های استان و نایب رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت از زندانیان مرکز فارس، مقرر شد یک نوبت مستمری به عنوان عیدانه با ۱۲۳ درصد رشد نسبت به میزان مستمری ماهیانه به افراد ۱۳۰۰ نفر از خانواده های تحت پوشش پرداخت گردد.
اسحاق ابراهیمی توسعه حمایت از خانواده های زندانیان را در کنترل جرم و پیشگیری از آسیب ها بر خانواده های بی سرپرست بسیار موثر دانست.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس و رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت زندانیان شیراز هم در این نشست ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده، بر اقدامات و فرایند های منتهی به تامین درآمدهای پایدار برای انجمن حمایت زندانیان و کاهش وابستگی های این مرکز تاکید کرد و گفت: با تامین درآمدهای پایدار میتوان خدمات متنوع و گسترده را به خانواده های زندانیان و مددجویان تحت پوشش ارائه داشت.
قاضی سید مصطفی بحرینی تاکید کرد که با اجرا و پیگیری پروژه های در دست اقدام و در دستور کار انجمن حمایت زندانیان شیراز در آینده نزدیک شاهد رشد درآمدهای پایدار در سطح مطلوب خواهد بود
وی همچنین بر ضرورت شناسایی جامعه خیران برای توسعه کمک ها حمایتی به زندانیان نیازمند و خانواده‌های محقق کمک آنان تاکید کرد.

گفتنی است در ادامه این نشست با پیشنهاد مدیر کل زندانهای استان و موافقت اعضا و تایید دادستان فارس در مقام رییس هیئت رئیس هیئت مدیره مقرر شد مستمری ماهیانه هر نفر از خانواده های مددجویان تحت پوشش، برای سال آتی بمیزان ۱۱۰ درصد افزایش پیدا کند.
همچنین احدی از خیرین حاضر در نشست ضمن تقبل آزادی تعدادی از زندانیان در هر فصل، در اولین اقدام برای آزادی زندانیان در پایان فصل زمستان جاری، میزان مبلغ یک میلیارد ریال به انجمن حمایت زندانیان کمک کرد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha