آزادی قدیمی‌ترین زندانی محکوم به قصاص نفس پس از 28 سال

قدیمی ترین زندانی زندان مرکزی اصفهان که به خاطر قتل عمد، به قصاص نفس محکوم شده بود، با کوشش و پیگیری های چندین ساله مددکاران این زندان از قصاص نفس رهایی و به جمع خانواده اش برگشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان اصفهان، صید مراد نصیریان مدیر زندان مرکزی اصفهان با اعلام این خبر گفت: زندانی (ج-الف) تبعه کشور افغانستان که درشهریور ماه سال 73 در سن 24 سالگی به اتهام قتل عمدی در یکی از شهرستان های استان به اتهام قتل عمدی به زندان معرفی و سپس به قصاص نفس محکوم شده بود، با تلاش های مددکاران زندان از قصاص نفس رهایی یافت.

وی ادامه داد: در سال 1397با پیگیری شبانه روزی مددکاران زندان، حکم نامبرده به دیه تبدیل و مشمول اعمال ماده 429 گردید که بدلیل عجز از تودیع وثیقه در زندان تحمل کیفر نمود.

نصیریان با اشاره به این که زندانی در طول مدت تحمل حبس مرتکب هیچ گونه تخلف انضباطی نگردید، تصریح کرد: این زندانی در طی مدت دوران محکومیتش به اشتغال درون بند مشغول بوده و درزمینه تولید صنایع دستی-بافندگی و تسبیح سازی مهارت خاصی را پیدا کرد.

مدیر زندان مرکزی اصفهان در ادامه گفت: درآستانه سفر رئیس محترم قوه قضاییه به استان اصفهان نامبرده با کمک خیرین کشور تبعه افغانستان که در ایران حضور داشتند، مبلغ دیه نامبرده را تامین و به حساب سپرده دادگستری استان واریز که پس از طی مراحل قانونی و قضایی نامبرده از زندان آزاد و به آغوش گرم خانواده و جامعه بازگشت.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha