آخرین گروه از زندانیان مشمول عفو کریمانه رهبری از زندان‌های فارس رهایی یافتند

با حضور رئیس کل دادگستری استان فارس در زندان مرکزی شیراز و همزمان با عید بزرگ نیمه شعبان و ولادت با سعادت حضرت ولیعصر (عج ) آخرین گروه از زندانیان مشمول عفو کریمانه مقام معظم رهبری از زندان آزاد شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان فارس، حجت الاسلام و المسلیمن سید کاظم موسوی در حاشیه حضور در زندان مرکزی شیراز با بیان اینکه طبق تأکیدات رئیس قوه قضائیه تطبیق پرونده های محکومین در زندان با عفو کریمانه رهبری انجام پذفته است گفت: بخشی از این پرونده شامل زنددانیان است که توانسته اند با جلب رضایت شکات خود از این عفو معیاری استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه آخرین گروه از این زندانیان 44 نفر بودند که سه تن از آنان را بانوان زندانی تشکیل می دادند گفت: اقدام خدا پسندانه شکات در گذشت از حق خصوصی خود و فراهم شدن زمینه آزادی این زندانیان و تطبیق شرایط این افراد با عفو معیاری رهبر معظم انقلاب در سالروز میلاد حضرت ولی عصر (عج) بزرگترین عیدی به این زندانیان و خانواده های آنان است.
رئیس شورای قضایی استان فارس با بیان اینکه در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری(مدظله العالی ) و دستورات ریاست قوه قضائیه کاهش جمعیت کیفری زندان ها در سال جاری و طرح پایش زندانیان در استان فارس در قالب برنامه های پیوسته اجرا شد بیان داشت: در ادامه آزادی سازی های امسال در تلاش هستیم تا با همکاری خیرین و ستاد دیه استان فارس زمینه آزادی تعداد دیگری از زندانیان جرائم غیر عمد و مالی استان را فراهم نماییم.
رئیس کل دادگستری استان فارس و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در ادامه ضمن بازدید از بند های مختلف زندان مرکزی شیراز با مددجویان دیدار و ضمن گفتگوی چهره به چهره آخرین وضعیت و مشکلات قضایی آنان را مورد بررسی قرار داد.
وی به قضات ناظر زندان نیز تأکید کرد با بررسی وضعیت پرونده ها قضایی زندانیان و همچنین با نظر گرفتن حقوق خصوصی شکات زمنیه اعطای مرخصی زندانیان مشمول در پایان سال را فراهم کنند.

آخرین گروه از زندانیان مشمول عفو کریمانه رهبری از زندان رهایی یافتند
انتهای خبر/
اخبار «سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی» را در کانال پیام‌رسان «بله» به آدرس https://ble.ir/prisons دنبال کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha