گوهرتراشی؛ کسب و کار جدید زندانیان ایلام

نشست هم اندیشی کارگروه اشتغال استان با حضور مجری طرح توسعه صنعت گوهرسنگ در استانداری برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان ایلام، با حضور نماینده وزارت صمت(مجری طرح توسعه صنعت گوهرسنگ در کشور) نشست هم اندیشی کارگروه اشتغال استان برگزار شد و تصمیم بر این شد که گوهر تراشی به عنوان شغل جدیدی برای زندانیان در زندان ایجاد شود و دستگاه هایی اجرایی چون اداره کل آموزش فنی و حرفه ای، میراث فرهنگی و صنایع دستی و ... برای آموزش این حرفه به زندانیان همکاری بیش از پیش داشته باشند.

عباسی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری در این نشست بر همکاری دستگاه های اجرایی با مجموعه زندان های استان به منظور ایجاد شغل گوهرتراشی برای زندانیان تاکید کرد و گفت: اقداماتی که در زندان ها با هدف ایجاد شغل و مهارت آموزی در حال انجام است قابل تقدیر بوده و قطعا در کاهش آسیب ها و پیشبرد اهداف سازمانی تاثیرگذار خواهد بود.

گوهرتراشی، کسب و کار جدید زندانیان ایلام

احسانی مدیرکل زندان های استان ایلام نیز در این نشست اذعان داشت: فضای مناسب و سوله های کارگاهی در اختیار زمینه ایجاد شغل برای زندانیان را فراهم کرده است وی خاطر نشان کرد: از توسعه امر اشتغال در سطح زندان ها استقبال می کنیم و زیرساخت شغل گوهرتراشی در زندان فراهم بوده و زندانیان مستعد این رشته آماده آموزش و فعالیت هستند.

در پایان این نشست نماینده وزارت صمت از مجتمع اشتغال و سوله کارگاهی زندان مرکزی بازدید کرد و ضمن ابراز خرسندی از بستر مهیا به منظور ایجاد شغل و توسعه آن، برای راه اندازی گوهرتراشی در زندان اعلام آمادگی کرد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha