نقش زندانبان نقش معلم و مربی است

محمد جعفر عبدالهی رئیس کل دادگستری استان سمنان با بیان اینکه نقش زندانبان همانند نقش معلم و شاگرد است، تصریح کرد: با توجه به اینکه فرد بزهکار باید اصلاح و تربیت در او صورت بگیرد وارد زندان می شود و زندانبان همچون معلم می تواند اورا اصلاح و تربیت کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان سمنان، محمد جعفر عبدالهی رئیس کل دادگستری استان سمنان پیش از ظهر امروز در جمع روئسای زندانهای استان سمنان، گفت: زندانبانی شغل بسیار سخت و پیچیده است.

عبدالهی با بیان اینکه نقش زندانبان همانند نقش معلم و شاگرد است، تصریح کرد: با توجه به اینکه فرد بزهکار باید اصلاح و تربیت در او صورت بگیرد وارد زندان می شود و زندانبان همچون معلم می تواند اورا اصلاح و تربیت کند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به اینکه آنچه به معلم تحویل داده می شود کودکی سالم و صالح است، تشریح کرد: به زندانبان فردی تحویل داده خواهد شد که فردی کامل شکل گرفته و فردی که بزهی انجام داده است و اصلاح در او سخت صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه نباید تحقیری علیه زندانی صورت بگیرد، بیان کرد: درست از فرد خطا کرده و بزهکار محسوب می شود اما نباید از سوی ما تحقیر علیه او صورت بگیرد باید رفتار ما به گونه ای باشد تا اصلاح در او صورت پذیرد.

عبدالهی در ادامه به ایجاد اشتغال ها مولد در زندان ها اشاره کرد، و افزود: اشتغال در زندانها یکی از اصلی ترین محور های دستگاه قضایی است ما با ایجاد اسشتغال می توانیم بازگشت دوباره به زندان را کاهش دهیم.

رئیس کل دادگستری با بیان اینکه اگر زندانی شغلی را یاد بگیرد و بتواند فعالیت نمایید دیگربه دنبال بزهکاری نخواد رفت، تصریح کرد: با ایجاد اشتغال های مولد ما می توانیم هم برای زندانی فضای کسب و کار ایجاد نماییم هم مشکلات پیش روی زندانها را بر طرف نماییم.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha