جوان سرمایه حال و آینده جامعه است

سرهنگ غلامحسین زرگر از پیشکسوتان دفاع مقدس که در همایش روز جوان در زندان زاهدان و در جمع مددجویان بند جوانان این زندان سخن می گفت به موضوع جوان ، ایثار و فرهنگ شهادت پرداخت .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان سیستان وبلوچستان، رئیس گروه معارف جنگ سپهبد صیاد شیرازی در استان سیستان و بلوچستان با اشاره به ایام عملیات والفجر 8 گفت : در طول دفاع مقدس عملیات های مختلفی به اجرا درآمد که برخی از آنها مدت زیادی به طول انجامید آنچه موجب می شد رزمندگان در این عملیات ها کم نیاورند و در سرما و گرما سختی ها را تحمل کنند در کنار توکل به خدا روحیه جوانی و توان جسمی رزمندگان بود .

مولف 35 جلد کتاب دفاع مقدس افزود : جوانان در طول دفاع مقدس با نشاطی که وارد جبهه ها می کردند به سایر رزمندگان هم روحیه می دادند .حضور آنان که با اخلاص و شهادت طلبی بود انگیزه بالایی برای سایر اقشار جامعه پدید می آورد بعد از جنگ هم این روحیه به نسلهای بعد منتقل شد که اوجش را در بین مدافعین حرم مشاهده می کنیم که جوانان از زرق و برق زندگی دنیوی عبور می کنند و برای دفاع از اسلام و حریم اهل بیت وارد کارزار می شوند .

این جانباز 45 درصد دفاع مقدس در بخش دیگری از سخنان خود گفت : دشمنان اسلام و ایران برای رسیدن به اهداف خود برنامه ریزی های متعددی کرده اند تا جوانان این مرز و بوم را منحرف کنند و آنان را به مسائلی سرگرم کنند که نتوانند اهداف والایی در سر داشته باشند . جوان سرمایه حال و آینده جامعه است ، با ناکارآمد کردن نسل جوان جامعه ، آینده جامعه به مخاطره خواهد افتاد .

سرهنگ زرگر در ادامه به شرح زندگی و فعالیت تعدادی از شهدای جوان استان سیستان و بلوچستان پرداخت.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha