اعزام 110 زائر اولی از خانواده زندانیان خوزستان به مشهد مقدس

به مناسبت اعیاد شعبانیه کاروان اردوی فرهنگی مذهبی خانواده زندانیان طی مراسمی با حضور دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان بدرقه و به مشهد مقدس اعزام شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان خوزستان، در راستای اجرای برنامه های فرهنگی تربیتی، اداره کل زندانهای استان با همکاری انجمن حمایت از زندانیان 110 نفر از خانواده زندانیان را که تاکنون تشرف به حرم امام علی بن موسی الرضا (علیه السلام) نداشته اند در قالب کارون شهید علی هاشمی به مشهد مقدس اعزام کرد.

صادق جعفری چگنی دادستان مرکز استان در این مراسم اظهار داشت: خانواده زندانیان به ویژه افرادی که سرپرست آنان در حال تحمل حبس در زندان است، نیاز به مراقبت و حمایت دارند و این مسئله در کاهش پیشگیری از آسیب‎‌های اجتماعی و جرائم اثرگذار است.

وی با تاکید بر اصل شخصی بودن مجازات، تصریح کرد: مجرمان باید به تنهایی درد و رنج مجازات را تحمل کنند و زندگی بستگان و اطرافیان وی نباید تحت تاثیر این اتفاق قرار بگیرد.

رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت از زندانیان اهواز گفت: این انجمن نیز با همین هدف، اقدام به حمایت‌ از خانواده زندانیان می‌کند که یکی از این اقدامات برگزاری اردوی فرهنگی شهید علی هاشمی است که 110 نفر از خانواده زندانیان امروز به مشهد مقدس اعزام شده‌اند.

جعفری چگنی گفت: امیدواریم برگزاری این برنامه‌های فرهنگی نقش موثری در پرورش شخصیت معنوی فرزندان زندانیان داشته باشد.

مدیرکل زندان‌های استان خوزستان نیز با تشریح بعضی از فعالیت‌های فرهنگی در زندان و انجمن حمایت از خانواده زندانیان، از جمله کمک هزینه های تحصیلی، معیشتی و درمانی گفت: این افراد برای اولین بار است که به مشهد مقدس متشرف می‌شوند.

غلامرضا روشان افزود: بخشی از هزینه این سفر را انجمن حمایت از زندانیان اهواز و بخش دیگری را آستان قدس رضوی متقبل شده‌اند که این زحمات و توجهات جای قدردانی دارد.

انتهای خبر/

اعزام 110 زائر اولی به مشهد مقدس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha