اشتغال مهمترین برنامه اصلاحی زندانیان است

حمیدرضا حیدری با حضور در برنامه زنده «چشم‌انداز» از شبکه جهان‌بین به تشریح برنامه های صلاحی و تربیتی زندان های استان در حوزه اشتغال و حرفه آموزی پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان چهارمحال و بختیاری ، مدیر کل زندان های استان از فرصت رسانه ای جهت معرفی اشتغال بعنوان اولویت اول سازمان زندانها استفاده کرد.

حیدری ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: در راستای هدفمند کردن مجازات حبس و باز اجتماعی شدن زندانین توجه ویژه ای به اشتغال و حرفه آموزی شده است.

وی افزود: با کمک اداره های آموزش فنی و حرفه ای، جها کشاورزی ، مرکز تحقیقات کشاورزی و میراث فرهنگی مجموعا بیش از ۱۹۷۰ نفر آموزش های مختلف کشاورزی ، صنعتی و صنایع دستی ارائه شده است.

حیدری با اشاره به اهمیت داشتن تجربه و مدارک حرفه آموزی در جذب شدن در بازار کار افزود : برای زندانیان آزاد شده و بهبود یافته نیز کلاس های حرفه آموزی مهیا است و پس از کسب تجربه به مراکز کاریابی و بانکها جهت دریافت وام های کم بهره معرفی میشوند.

مدیر کل زندان های استان اشتغال را در سه بخش اشتغال کارگاهی، نشسته و اعزام به کار معرفی کرد و ادامه داد: در حدود ۶۵ درصد محکومین زندان های استان به کار مشغول هستند.

وی درآمد پایداررا یکی از راه های کاهش آسیب های دانست و گفت: اشتغال زندانین و خانواده آنان باعث میشود بازگشت به چرخه جرم کاهش یابد و خانواده زندانیان امنیت روانی و اقتصادی داشته باشند.

انتهای خبر/

اخبار «سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی» را در کانال پیام‌رسان «بله» به آدرس https://ble.ir/prisons دنبال کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha