خیر خلخالی ۱۰ زندانی غیرعمد را آزاد کرد

صبح امروز خیری از روستای اندبیل خلخال با حضور در زندان این شهرستان و پرداخت بدهی و دیون ۱۰ زندانی غیرعمد، زمینه آزادی آنان را فراهم کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل زندان‌های استان اردبیل، به دنبال حضور خیری در زندان خلخال جهت کمک به آزادی زندانیان غیرعمد، رییس دادگستری و دادستان این شهرستان نیز در زندان حضور یافته و پرونده زندانیان واجد شرایط برای بهره‌مندی از آزادی را بررسی کردند.

علی نباتی، رئیس دادگستری خلخال در این نشست ضمن قدردانی از اقدام خیرین در کمک به آزادی زندانیان غیرعمد گفت: با زندانی شدن یک فرد خانواده او هم در معرض آسیب‌های اجتماعی قرارگرفته و در مواقعی امکان آسیب‌پذیری خانواده زندانیان بسیار بیشتر از خود زندانی است.

وی علت ورود بسیاری از افراد به زندان را خطای غیرعمد و ناشی از تلاش نادرست برای امرار معاش روزانه دانست و نقش جامعه در افزایش یا کاهش جمعیت کیفری زندان را حائز اهمیت و تعیین کننده خواند.

ابراهیم صفایی، رئیس زندان خلخال کل مبلغ محکومیت زندانیان آزادشده را بیش از ۳میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: با کمک ۲میلیارد ریالی این خیر نوع‌دوست و گذشت بقیه بدهی توسط شکات، تمامی این ۱۰مددجو، از زندان خلخال آزاد شدند.

وی در ادامه افزود: در ایام مبارک شعبان نیز ۴تن از زندانیان مالی غیرعمد در آستانه ورود به زندان بودند که بامساعدت خیرین خلخالی آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشتند.

انتهای خبر/

اخبار «سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی» را در کانال پیام‌رسان «بله» به آدرس https://ble.ir/prisons دنبال کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha