برای زندانیان ایلام 7 رشته شغلی ایجاد شده است

مرکز فنی و حرفه ای شماره 2 در زندان مرکزی گواهی مهارت صادر می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان ایلام، کارگروه اشتغال استان در سازمان مدیریت و برنامه ریزی با حضور مدیران و مسئولین دستگاه های اجرایی چون: اداره کار و رفاه اجتماعی، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، معاونت اشتغال استانداری، شهرک های صنعتی و... برگزار شد.

مجید احسانی مدیرکل زندان های استان ایلام در این نشست گفت: زندانیان استان در 7 رشته شغلی در حال کسب درآمد برای خود و حمایت از خانواده هایشان هستند و برای بیش از 33درصد از زندانیان شغل ایجاد شده است. وی افزود: 11 تفاهم نامه همکاری با نهادهای مرتبط به منظور ایجاد شغل برای زندانیان منعقد شده است که نتایج قابل قبولی را به دنبال داشته است.

احسانی اذعان داشت: در سطح زندان های کشور اولین مرکز فنی و حرفه ای در زندان مرکزی ایلام شروع به فعالیت نمود و طی سال جاری تا کنون بیش از 300 گواهی مهارت برای زندانیان صادر شده است و 40 درصد از آنان تحت تعلیم و یادگیری مهارت های فنی و حرفه هستند.

دوست محمدی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز در ادامه از اقدامات زندان های استان در راستای توسعه اشتغال زندانیان تقدیر کرد و گفت: زمینه شغل برای تعداد قابل توجهی از زندانیان فراهم شده است و زندانیان در داخل و خارج از زندان در حال فعالیت هستند. وی بر اقناع سازی اجتماعی در حوزه اشتغال و اثربخشی فعالیت هایی که در این مسیر انجام می شوند اشاره ای داشت و افزود: همه دستگاه های مرتبط می بایست به توسعه امر اشتغال زندانیان کمک کنند و در تحقق اهداف بازپرورانه دست یاری دهند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha