خط خوش روحانی زندان فرش می‌شود

به همت موسسه فرهنگی حکیم میرداماد و شرکت مرسانا بافت زاگرس نخستین قرآن مدور در یک فرش ابریشمی بافته خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان چهارمحال و بختیاری، مراسم رونمایی از طرح فرش مدور قرآنی با حضور مسئولین قضایی، مدیر کل زندان های استان و سرمایه گذاران این اثر فاخر قرآنی برگزار شد.

حجت الاسلام محمد حسین ثرایی که قبلا نخستین قرآن مدور در یک صفحه را خطاطی کرده بود، با تلاش شش ماهه این اثر ماندگار را برای بافت فرش مجددا طراحی و خطاطی کرده است.

حجت الاسلام سید مجتبی میردامادی در آیین رونمایی فرش مدور قرآن گفت: خوشنویسی و زیبا نویسی اهمیت بسیاری داشته است که ائمه معصومین(ع) پیروان خویش را به خوشنویسی تشویق فرموده اندو ازامام علی(ع) درباره چگونگی خوشنویسی، تراشیدن قلم، لیقه گذاری در دوات و… سخنانی نقل شده است.

میردامادی با تکیه بر اهمیت سرمایه گذاری و حمایت از آثار قرآنی افزود: هنر خوشنویسی بخشی از پیکره فرهنگ و هنر جهان اسلام است. هیچ کتاب آسمانی یا کتاب دیگری نیست که تاریخچه‌ای به روشنی قرآن داشته باشد و هیچ کتابی در جهان، موجود نیست که به اندازه قرآن مجید کتابت و خوشنویسی شده باشد.

معاون دادستان و قاضی ناظر زندان نیز در سخنانی گفت: حضور خانم خورشیدی به عنوان کارآفرین در زندان مرکزی و بند نسوان به تولید این اثر فاخر منجر شد. در این پروژه نیز زنان سرپرست خانواده و تحت پوشش انجمن حمایت زندانیان همکاری خواهند نمود.

خورشیدی مسئول شرکت مرسانا بافت زاگرس نیز ضمن اظهار امیدواری به توسعه فعالیت های قرآنی در سطح جامعه گفت: با سرمایه گذاری آقای اسدی این طرح بی نظیر در طی سه ساله آینده به ثمر خواهد نشست.

وی افزود : این طرح در اندازه ۲.۵ متر در ۲.۵ متر و با رج شمار یکصد توسط بافندگان با ذوق چهارمحال و بختیاری بافته خواهد شد.

مدیر کل زندان های استان نیز با قدردانی از سرمایه گذاران و مشاوران قرآن مدور ابریشمین گفت: حضور حجت الاسلام ثرایی در زندان یک موهبت است . ایشان علاوه بر نشر و تبیین معارف اسلامی در کتابت قرآن ، آیات ، روایات و احادیث فعال و کوشا هستند.

حیدری افزود: با همت سرمایه گذاران بخش خصوصی اشتغال زندانیان و خانواده آنان رونق گرفته توسعه خواهد یافت.

انتهای خبر/

اخبار «سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی» را در کانال پیام‌رسان «بله» به آدرس https://ble.ir/prisons دنبال کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha