پایان پنجمین دوره مسابقات ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی زندانیان سراسر کشور در یزد

مسابقات ورزشی زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی زندانیان کشور روز دوشنبه با قهرمانی تیم یزد به پایان رسید و خوزستان و لرستان به ترتیب مقام های دوم و سوم این رقابت‌ها را کسب کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل زندان های استان یزد، پنجمین دوره مسابقات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی زندانیان سراسر کشور با حضور 297 ورزشکار از 29 استان در نه رشته شامل چرخ چمنی، میل گیری، سنگین، چرخ تیز، سنگ، کباده، تیمی، کشتی در سه وزن ۷۰ تا۸۰، ۸۰ تا ۹۰ و ۹۰ تا ۱۱۰ به مدت 3 روز در زورخانه پوریای ولی زندان مرکزی یزد برگزار شد.

در آیین اختتامیه این دوره از مسابقات که با حضور سیدحسن سبزواری نایب رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی ایران، حمیدرضا عزیزیان مدیر کل فرهنگی و تربیتی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، رضا مقبلی مدیرکل زندان های استان یزد و جمعی از پیشکسوتان استان و به میزبانی اداره‌کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی یزد برگزار گردید از ورزشکاران و تیم‌های برتر کشور تجلیل شدند.

مدیرکل فرهنگی و تربیتی سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در آیین اختتامیه این رقابت ها گفت: توسعه رشته‌های ورزشی به خصوص ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی از برنامه‌های محوری سازمان زندان ها برای مددجویان است.

پایان پنجمین دوره مسابقات ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی زندانیان سراسر کشور در یزد

مدیر کل فرهنگی و تربیتی سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور با تشکر از مدیریت و مجموعه اداره کل زندانها بخاطر میزبانی پنجمین دوره مسابقات زورخانه ای و پهلوانی و تمامی دست اندر کاران برگزاری بابیان :  ذکرعلی عبادت  به تشریح جزئیات ورزش باستانی پرداخت و گفت : همه آداب و سلوک رفتاری و گفتاری در گود زورخانه برای خود سازیست .

حمید رضا عزیزیان ادامه داد:  هرکس که در گود زورخانه زانو میزند هیچ وقت در مقابل هیچکس جز خدا زانو نمی زند .

وی با اشاره به اینکه ورزش زورخانه ای به افراد انگیزه های فراوان دینی و آئینی میدهد و با بردن نام پهلوان نامی ایران زمین پوریای ولی یاد خاطر شهید ابراهیم هادی از پهلوانان عصر حاضر را گرامی داشت و گفت  : وی از طریق همین زورخانه چه کسانی را به اهل بیت متصل نموده و با هیئت های مذهبی آشنا و با خدا آشتی داده است .

مدیر کل فرهنگی و تربیتی سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشوردر خواست و تاکید داشت تا همه دست اندرکاران در جهت گسترش این ورزش کمک کنند و اظهار امیدواری کرد که ان شاالله در سال آتی گود زورخانه و ورزش باستانی در زندان حرف اول را در استان بزند .

عزیزیان موفقیت اداره‌کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی یزد در سال گذشته در مجموع ارزیابی در شاخص‌های مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی و آموزشی سازمان زندان‌ها که منجر به کسب رتبه برتر در سطح کشور شد را تبریک گفت و آن را ثمره تلاش، برنامه‌ریزی و اقدامات مسئولانه تمامی دست‌اندرکاران در این مجموعه ذکر کرد.

گفتنی است تیم های آذربایجان شرقی، سیستان و بلوچستان و تهران کاپ اخلاق این دوره از مسابقات را دریافت نمودند.

پایان پنجمین دوره مسابقات ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی زندانیان سراسر کشور در یزد   پایان پنجمین دوره مسابقات ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی زندانیان سراسر کشور در یزد

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha