کسب رتبه برتر کشوری  آذربایجان غربی در جذب کمک‌های خیرین برای زندانیان نیازمند
آئین تجلیل از خیّرین ستاد دیه شهرستان شوط

دکتر ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به همراه مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در چهارمین برنامه سفر خود به شمال استان در آئین تجلیل از خیرین جشن گلریزان ۱۴۰۱ شهرستان شوط شرکت کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های آذربایجان غربی ، رئیس کل دادگستری استان در این مراسم ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک شعبان و ایام فرخنده این ماه بیان داشت: چه زیباست برگزاری این مراسم در این ایام مبارک با حضور خیرین نیکوکار و بزرگ اندیش به نمایندگی از خیل عظیم مردم خون گرم و متدین شهرستان شوط که افتخاری برای استان می باشند.
عتباتی ادامه داد: بخشش و کرم از مهمترین خصایص اهل بیت می باشد و شما به تاسی از آنها در راه کرم و بخشش قدم بر می دارید و با درک درست از مقوله زندان و زندانی به این قشر که چه بسا مسائل اجتماعی باعث سوق دادن آنها به سمت بزه شده است کمک می کنید.
رئیس کل دادگستری استان افزود: تفاوتی که زندان‌بانی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با سایر نظام‌های حقوقی دارد این است که برخلاف سایر نظام‌های حقوقی، کار دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران با تعقیب، برخورد و صدور احکام بزهکاران که وظیفه قانونی آن است تمام نمیشود و بعد از این مرحله وظیفه اخلاقی، شرعی و شهروندی آن در برابر زندانی و خانواده وی شروع می شود.
مقام ارشد قضایی استان در ادامه به رأفت اسلامی در برابر زندانیان نیز پرداخت و گفت: در روزهای اخیر با عفو مقام معظم رهبری شاهد نمود و بروز این رأفت اسلامی بودیم که با یک نگاه دلسوزانه در اوج اقتدار این عفو صورت گرفت.
عتباتی با اعلام کسب رتبه برتر استان در جذب کمک های مردمی در جشن گلریزان امسال گفت: استان آذربایجان غربی با کمک شما انسان‌های بزرگوار و مهربان با درک صحیح و درست از یک معظل اجتماعی در سال جاری تا به امروز بیش از ۳۳ میلیارد تومان برای کمک به زندانیان جمع آوری نموده و رتبه اول را در کشور دارا می باشد و با دستان پرتوان شما از محل این کمک ها بیش از ۷۰۰ نفر از محکومان مالی و جرایم غیر عمد آزاد شده اند.
رئیس کل دادگستری استان در پایان اظهار داشت: هم اکنون ۵۰۲ نفر محکوم مالی و مهریه صرف در زندانهای استان محبوس می باشند که بزهکار نیستند و امید است امسال با کمک شما خیرین نیک سیرت شاهد برداشتن قدم بزرگی در آزادی این زندانیان باشیم.
در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین عباس نژاد رئیس دادگستری شوط ضمن خوشامدگویی گویی گزارشی از اقدامات خیرین این حوزه قضایی بیان داشت و گفت که به همت خیرین شهرستان شوط در جش گلریزان سال جاری مبلغ بیش از ۶۵۰ میلیون تومان کمک جمع آوری شده که با این کمک ها تعداد ۹ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد از زندان آزاد شدند که نسبت به جمعیت این شهرستان این میزان کمک کم نظیر است و نشان از عشق و بزرگواری آنها است.
لازم به ذکر است در پایان این مراسم از تعدادی از خیرین شهرستان شوط توسط دکتر عتباتی رئیس کل دادگستری استان با اهداء لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد
نکته بسیار جالب این مراسم تقدیر از نوجوانی بود که هر ساله پول جمع آوری شده در قلک خود را با دلی بزرگ تقدیم آزادی زندانیان در بند می کند و آرتا گلپایگانی این کودک بزرگ بود که توسط عتباتی مورد تقدیر قرار گرفت و همه حضار به افتخار او ایستادند و او را مورد تفقد و تشویق قرار دادند.

انتهای خبر/

کسب رتبه اول کشوری  آذربایجان غربی در جذب کمک های خیرین به زندانیان نیازمند کسب رتبه اول کشوری  آذربایجان غربی در جذب کمک های خیرین به زندانیان نیازمند کسب رتبه اول کشوری  آذربایجان غربی در جذب کمک های خیرین به زندانیان نیازمند

اخبار «سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی» را در کانال پیام‌رسان «بله» به آدرس https://ble.ir/prisons دنبال کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha