ویژه‌نامه اعیاد ایام شعبانیه

میلاد امام حسین (ع)، ولادت حضرت ابوالفضل (ع)، میلاد امام زمان (عج)، ولادت امام سجاد (ع) و میلاد حضرت علی اکبر (ع) در ماه شعبان است که به آن ها اعیاد شعبانیه می گویند.

میلاد امام حسین (ع)، ولادت حضرت ابوالفضل (ع)، میلاد امام زمان (عج)، ولادت امام سجاد (ع) و میلاد حضرت علی اکبر (ع) در ماه شعبان است که به آن ها اعیاد شعبانیه می گویند.

شعبان هشتمین ماه تقویم هجری قمری و دارای فضیلت و اهمیت بسیار است که در آن روزه‌داری، صدقه دادن، صلوات فرستادن و خواندن دعاهای خاص مانند صلوات شعبانیه و مناجات شعبانیه سفارش شده است.
ماه شعبان ۱۴۰۱ چند روز است؟

ماه‌های قمری دارای روزهای یکسانی هستند و بیست و نه روز و ۱۲ ساعت و ۴۴ دقیقه را دارا هستند اما اینکه چه ماهی ۲۹ روزه یا ۳۰ روزه می‌شود، بستگی به رؤیت هلال ماه دارد بنابراین تعداد روزهای ماه‌ها می‌تواند از ۲۹ تا ۳۰ روز متفاوت باشد. طبق گفته منجمان، ماه شعبان در سال ۱۴۰۱ بیست و نه روزه است.

ماه شعبان، هشتمین ماه قمری است که منسوب به پیامبر اکرم (ص) شناخته می‌شود. چراکه ایشان این ماه را روزه می‌گرفتند تا به این شکل ماه شعبان را به ماه رمضان وصل کنند. این ماه آداب خاصی دارد که طبق روایات معصومین رفتن به بهشت، بهره‌مندی از کرامت خدا در روز قیامت و گرفتن پاداش روزه از جمله فضایلی است که به این افراد می‌رسد.

ویژه نامه اعیاد ایام شعبانیه

تاریخ دقیق اول ماه شعبان ۱۴۴۴ در تقویم شمسی

اولین روز از ماه شعبان در سال ۱۴۰۱ در تقویم شمسی (خورشیدی) برابر با ۳ اسفند ۱۴۰۱ و در روز چهارشنبه است.

تاریخ دقیق اول ماه شعبان ۱۴۴۴ در تقویم میلادی

اولین روز از ماه شعبان در سال ۱۴۰۱ در تقویم قمری برابر با روز چهارشنبه ۲۲ فوریه ۲۰۲۳ است.

علت نامگذاری ماه شعبان

حضرت محمد (ص) می‌فرمایند: این ماه شعبان نامیده شد چراکه روزی مؤمنان در این ماه قسمت می‌شود.

مناسبت‌های ماه شعبان ولادت امام حسین (ع) ولادت حضرت ابوالفضل (ع) ولادت حضرت علی اکبر (ع) ولادت امام سجاد (ع) ولادت حضرت مهدی (عج) اعیاد شعبانیه چیست؟

ولادت امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل العباس (ع)، امام سجاد (ع) و امام زمان (عج) را به صورت کلی به عنوان اعیاد شعبانیه می‌شناسند. ماه شعبان از ماه‌های قمری است که هیچ شهادتی در آن وجود ندارد و سراسر عید، جشن و سرور است.

ویژه نامه اعیاد ایام شعبانیه

میلاد امام حسین (ع) و روز پاسدار در سال ۱۴۰۱ چه روزی است؟

ولادت امام سوم شیعیان، امام حسین (ع) مصادف با ۳ شعبان ۱۴۴۴ است. این روز در تقویم شمسی برابر با جمعه ۵ اسفند ۱۴۰۱ و در تقویم میلادی مصادف با ۲۴ فوریه ۲۰۲۳ است.

زندگی نامه امام حسین (ع)

امام حسین (ع) پسر حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) و نوه پیامبر اکرم (ص) هستند. ایشان در روز عاشورا توسط سپاهیان یزید با لبی تشنه به شهادت رسیدند. آرامگاه ایشان در شهر کربلا قرار دارد.

میلاد حضرت ابوالفضل و روز جانباز در سال ۱۴۰۱ چه روزی است؟

ولادت قمر بنی هاشم، حضرت عباس (ع) مصادف با ۴ شعبان ۱۴۴۴ است. این روز در تقویم شمسی برابر با شنبه ۶ اسفند ۱۴۰۱ و در تقویم میلادی مصادف با ۲۵ فوریه ۲۰۲۳ است.

زندگی نامه حضرت ابوالفضل العباس (ع)

حضرت عباس (ع) در سال ۲۶ هجری قمری در مدینه به دنیا آمدند. پدرشان امام علی (ع) و مادر ایشان ام البنین بود. حضرت ابوالفضل (ع) در روز عاشورا به عنوان سقا و علمدار در کنار برادرشان امام حسین (ع) بودند و در نهایت به شهادت رسیدند. آرامگاه ایشان در شهر کربلا قرار دارد.

میلاد امام سجاد (ع) در سال ۱۴۰۱ چه روزی است؟

ولادت امام چهارم شیعیان، امام سجاد (ع) مصادف با ۵ شعبان ۱۴۴۴ است. این روز در تقویم شمسی برابر با یکشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۱ و در تقویم میلادی مصادف با ۲۶ فوریه ۲۰۲۳ است. ایشان دومین پسر امام حسین (ع) هستند که به علت بیماری نتوانستند در واقعه عاشورا حضور پیدا کنند اما پس از پایان جنگ و شهادت امام حسین (ع) به اسارت برده شدند تا پیام عاشورا را به گوش همگان برسانند.

میلاد حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان در سال ۱۴۰۱ چه روزی است؟

میلاد حضرت علی اکبر (ع) مصادف با ۱۱ شعبان ۱۴۴۴ است. این روز در تقویم شمسی برابر با شنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ و در تقویم میلادی مصادف با ۴ مارس ۲۰۲۳ است.

میلاد امام زمان (عج) و نیمه شعبان در سال ۱۴۰۱ چه روزی است؟

میلاد حضرت مهدی (عج) مصادف با ۱۵ شعبان ۱۴۴۴ است. این روز در تقویم شمسی برابر با چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ و در تقویم میلادی مصادف با ۸ مارس ۲۰۲۳ است.

روابط عمومی اداره کل زندان های استان آذربایجان غربی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha