هم‌اندیشی مدیران‌کل زندان‌ها درجمع مسئولین قوه قضائیه/ راهکارهایی که درجهت تحول و تعالی زندان‌ها بکار می‌روند

نشست تخصصی «هم‌اندیشی معاونین و مدیران سازمان زندان‌ها» عصر امروز، چهارشنبه با حضور مسئولین دستگاه قضا و ارائه راهکارهای لازم در حوزه مدیریت زندان‌ها برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، نصرالله ابراهیمی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان زندان‌ها در نشست تخصصی «هم‌اندیشی معاونین و مدیران سازمان زندان‌ها» که عصر امروز، سوم اسفندماه با حضور مسئولین دستگاه قضا برگزار شد، گفت: نگاه ما همواره امیدآفرین و کمک به جامعه مددجویان و در عین حال پرسنل است.

وی همچنین افزود: بزودی در برخی بخش‌ها مثل سرانه بهداشت و درمان و... دست به اصلاحاتی خواهیم زد و یا اینکه نظامنامه جدید آموزشی و پژوهشی برای کارهای تحقیق مرتبط با زندان بزودی ابلاغ خواهد شد.

همچنین حمید اسدی معاون قضایی سازمان نیز تأکید کرد: درپی عفو رهبر معظم انقلاب و با تلاش خستگی‌ناپذیر همکاران، هم‌اکنون شاهد آزادی تعداد زیادی از زندانیان هستیم که رسیدگی به پرونده‌ها نیز ادامه دارد.

وی افزود: در دوران اخیر شاهد تحولات قابل توجهی هستیم از جمله اینکه 70 درصد اعزام‌ها بصورت الکترونیکی انجام می‌شود که همچنان هم درحال افزایش است.دربرخی حوزه‌ها نیز تغییراتی خواهیم داشت ازجمله اینکه شیوه‌نامه ملاقات‌های زندانیان را تنظیم کرده‌ایم و درحیطه انتقال محکومان به موطن خودشان نیز مصرانه پیگیر اجرا و ابلاغ دستورالعمل‌ها هستیم.

در ادامه این نشست مرویان‌حسینی، مشاور رئیس سازمان زندان‌ها نیز در این نشست گفت: زندانبانی جز مشاغل سخت است. وی همچنین با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید لاجوردی، وی را شهیدی مجهول‌القدر دانست و گفت: همواره این شهید بزرگوار حریص به هدایت زندانیان بود. او یکی از مولفه‌های اصلاحی و تربیتی و بازاجتماعی نمودن زندان را موضوع اشتغال قلمداد می‌کرد.

در ادامه نیز جمالیان مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات نیز با ارائه گزارشی درباره رویکرد سازمان زندان‌ها در تحقق اولویت‌های جاری و آینده تأکید کرد؛ ایده‌آل ما این است که همه استان‌ها به همه نقاط هدف در برنامه‌های ابلاغی درجهت تحول زندانبانی برسند.

سرهنگ ضیاءبخش فرمانده یگان حفاظت زندان‌های کشور نیز یادآور شد: رویکرد حرفه‌ای‌گرایی در یگان حفاظت در دستور کار است. برای سربازان وظیفه کلاس‌های حرفه‌آموزی پیش‌بینی کرده‌ایم که در آینده بتوانند از آن استفاده کنند.

وی افزود: با افزایش امکان دادرسی الکترونیک از تعداد اعزام و بدرقه زندانیان به مراجع قضایی کاسته شده است. در تامین امنیت زندان‌ها نیز به دنبال هوشمندسازی و ارتقاء امنیت پایدار هستیم.

در این نشست همچنین جمعی از مدیران‌کل زندان‌های استان‌های کشور به بحث و بررسی درخصوص موضوعات، مشکلات و دغدغه‌های حوزه مدیریت زندان‌ها پرداختند. علاوه برمدیران ستادی و استانی زندان‌ها، مسئولان قوه قضائیه ازجمله دادستان کل کشور و رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه نیز به عنوان سخنران در این جمع حضور یافتند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha