نخستین جشنواره تئاتر مددجویان زندان‌های استان سمنان برگزار شد

مدیرکل زندانهای استان سمنان از برگزاری نخستین جشنواره استانی تئاتر مددجویان زندانهای استان سمنان خبر داد، و عنوان کرد: شادی و نشاط اجتماعی برای سلامت روان آدمی به ویژه زندانیان در امر اصلاح و تربیت ضرورت دارد و این جشنواره در این راستا برگزار شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان سمنان، امید کهربایی مدیر کل زندانهای استان سمنان صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران، گفت: نخستین جشنواره تئاتر مددجویان زندانی استان سمنان با همکاری حوزه هنری استان و موسسه هنر های نمایشی صبح امروز با رقابت گروه های نمایشی برگزار شد.

کهربایی با بیان اینکه ایجاد نشاط و به دنبال آن گسترش فعالیت های اصلاحی و تربیتی در زندانیان بسیار اهمیت دارد، تصریح کرد: زمانی که مردم از نشاط اجتماعی برخوردار باشند و همچنین سلامت روانی و اجتماعی افراد افزایش پیدا کند به موازات آن آسیب های اجتماعی نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

مدیر کل زندانهای استان سمنان با اشاره به اینکه ایجاد انگیزه برای سیر پیشرفت اصلاحی در زندانیان از اولویت های سازمانی محسوب می شود، خاطر نشان کرد: در همین راستا و برای ایجاد نشاط اجتماعی و با توجه به ضرورت کارکرد برنامه های نمایشی نخستین جشنواره تائتر مددجویان زندانی در استان برگزار شده است.

وی از مشارکت گسترده زندانیان در این جشنواره خبر داد، و تشریح کرد: بیش از 50 مددجوی زندانی با حضور در این جشنواره استانی به رقابت پرداختند تا گروه ها و استعداد های برتر شناسایی شوند.

کهربایی با بیان اینکه این گروه های در چند رشته نمایشی به رقابت پرداختند، تصریح کرد: گروه های شرکت کننده در این جشنواره در رشته های تائتر خیابانی، تائتر صحنه و نمایشنامه خوانی به رقابت پرداخته و سه گروه برتر انتخاب و به مرحله کشوری راه یافتند.

مدیرکل زندانهای استان سمنان از حضور گروه های برترزندانیان استان سمنان در بیستمین جشنواره تائتر زندانیان سراسر کشور خبر داد، و عنوان کرد: با رای هیئت داوران در مرکز استان و انتخاب گروه های برتر در هریک از رشته ها این مددجویان برای حضور در بیستمین جشنواره تائتر زندانیان سراسر کشور اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینکه همکاری نهاد های فرهنگی در استان سمنان بسیار قابل اهمیت است، بیان کرد: برگزاری این جشنواره ها با حضور و همکاری حوزه هنری و موسسه هنر های نمایشی استان سمنان برگزار شد و میطلبد تا این اقدام ها گسترش بیشتر در راستای اصلاح و تربیت زندانیان پیدا کند.

انتهای خبر /

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha