پوشش 40 درصدی زندانیان ایلام تحت مهارت‌های فنی‌وحرفه‌ای

40 درصد از زندانیان استان ایلام درحال یادگیری مهارت‌های فنی هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان ایلام، 26 دوره مهارت آموزی با همکاری اداره آموزش فنی و حرفه ای، میراث فرهنگی و جهاد کشاورزی برای زندانیان در حال آموزش است و زندانیان پس از گذراندن دوره های فنی و قبولی در آزمون پایانی، گواهی مهارت دریافت می کنند که زمینه ساز ایجاد شغل در داخل و یا خارج از زندان است.

در سال جاری تا کنون 287 گواهی مهارت در رشته های مختلف برای زندانیان صادر شده است و زندانی پس از تحمل دوران حبس می تواند از وام خوداشتغالی که توسط مرکز امور خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج اعطا می شود استفاده نماید و برای خود بر اساس همان گواهی مهارتی که در زندان دریافت کرده است شغل ایجاد کند.

در زندان های ایلام برای 33درصد از زندانیان شغل ایجاد شده است که نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری داشته است و طی دو سال گذشته 16 تفاهم نامه همکاری با دستگاه های اجرایی به منظور ایجاد شغل برای زندانیان به امضا رسیده است.

گفتنی است دوره هایی چون برق ساختمان، جوشکاری، آرایشگری، مکانیک خودرو، تعمیر لوازم خانگی، معرق کاری، قلاب بافی، گیوه بافی، گوهر تراشی، چرم دوزی، تعمیر موبایل و دستگاه های الکترونیکی و... در حال برگزاری و آموزش هستند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha