آغاز گردهمایی آموزشی رؤسای ادارات ارزیابی عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات زندان‌های کشور در مشهد مقدس

گردهمایی آموزشی و نشست هم اندیشی رؤسا و کارشناسان ارزیابی عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات ادارات کل زندانهای کشور به میزبانی مشهد مقدس به مدت ۳ روز درحال برگزاری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان خراسان رضوی، در آیین آغاز به کار این گردهمایی جانفدا مدیر کل زندان‌های خراسان رضوی ضمن خیر مقدم به حاضرین در این گردهمایی از سراسر کشور و قدردانی از برنامه ریزی مجموعه دفتر ارزیابی عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات ستاد سازمان، گفت: بازرسان در سیستم مدیریت جامع علاوه بر وظیفه نظارت بر اجرای صحیح فرآیندها، بازوی اجرایی و مشاوری امین برای مدیریت مجموعه هستند که باید با نگاه سیستمی و دانش‌محور ضمن نظارت فراگیر بر فرآیند چگونگی تحقق اهداف سازمان، ارزیابی ها را نیز بر مبنای میزان بهره‌وری برنامه‌های اجرایی متناسب با هزینه صرف شده انجام دهند و بر همین اساس مدل های کاربردی، موثر و کارشناسی شده در حوزه های مختلف ارائه دهند.

گردهمایی آموزشی رؤسای ادارات ارزیابی عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات زندان‌های کشور در مشهد مقدس آغاز به کار کرد

جانفدا خاطرنشان کرد: پاسخگویی و رسیدگی به درخواست ها و شکایات هم باید در قالب یک فرآیند سیستمی با قابلیت دسترسی آسان برای همه مخاطبین باشد تا در این چهارچوب علاوه بر ایجاد بستری امن برای کاربران در طرح درخواست ها، پاسخ های روشن و شفاف که به راحتی قابل رصد و پیگیری هستند ارائه شود.

در ادامه برنامه روز اول این گردهمایی آموزشی، عبادی معاون مدیرکل ارزیابی عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات سازمان زندانهای کشور ضمن قدردانی از خدمات خالصانه و جهادی مسئولین و کارشناسان این حوزه در سطح زندان‌های کشور گفت: آموزش و به روزرسانی علوم و فنون تخصص شغلی یک تکلیف و تاکید سازمانی است و بر همین مبنا با نگاه علمی به موضوع زندانبانی، برنامه های آموزشی جامع و مستمر ویژه کارکنان شاغل در حوزه ارزیابی عملکرد و بازرسی تدوین و اجرا می شود.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره تخصصی علاوه بر دعوت از اساتید حوزه و دانشگاه در سرفصل های مرتبط، کارگاهی تخصصی در گروه های سه گانه و نشست های انتقال تجربیات نیز برگزار خواهد شد که با هدف گذاری مشخص در پایان این دوره شرکت کنندگان داده های جدید مرتبط را فرا خواهند گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین فتوحی مدیرکل سازمان بازرسی استان خراسان رضوی نیز میهمان ویژه اولین روز این گردهمایی بود که ضمن قدردانی از تلاش‌های مسئولانه مجموعه زندانبانی در رسیدگی به مشکلات زندانیان و خانواده آنان گفت: امیدوارم پس از پایان این دوره در مشهد مقدس علاوه بر ارتقای سطح دانش تخصصی، رشد و تعالی معنوی و اعتقادی نیز برای همگی حاصل شده باشد.

گردهمایی آموزشی رؤسای ادارات ارزیابی عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات زندان‌های کشور در مشهد مقدس آغاز به کار کرد

وی خاطرنشان کرد: صبوری، متانت و اخلاق حسن از مشخصه های بدیهی یک بازرس و ارزیاب حرفه‌ای است که باید گفتار و کردارش بر اساس منطق و محاسبات دقیق باشد.

حجت الاسلام والمسلمین فتوحی روزمرگی را آفت کارها عنوان کرد و گفت: در این حوزه باید مستمر امور را اولویت‌بندی و برای هر محور برنامه‌ریزی لازم داشته باشید تا دائم مجموعه در حال پویایی و حرکت رو به جلو باشد.

مدیرکل سازمان بازرسی استان خراسان رضوی در ادامه پرهیز از قضاوت زود هنگام و فاقد پشتوانه را مورد تاکید قرار داد و گفت: جمع آوری مستندات کافی و جامع و تحلیل و بررسی کارشناسی می تواند پشتوانه محکمی برای قضاوت و ارائه نظر باشد.

شایان ذکر است در ادامه روز اول این گردهمایی کارگاه های تخصصی مدیریت در سه بخش ارزیابی عملکرد،بازرسی و پاسخگویی به شکایات برگزار گردید و بازدید از زندان مرکزی مشهد بر اساس یک مدل آموزشی علمی،نشست تحلیل و بررسی بازدید و برگزاری کارگاههای آموزشی عملی برنامه های روز دوم خواهد بود و در روز سوم و پایانی نیز نشست تخصصی تبادل تجربیات و کارگاه آموزشی جمع آوری اسناد مورد نیاز در بررسی پرونده مهمترین برنامه این گردهمایی ۳ روزه خواهد بود.

زیارت بارگاه منور رضوی و صرف غذای متبرک مهمانسرای حضرت ویژه برنامه معنوی این سفر برای شرکت کنندگان خواهد بود.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha