معاون سازمان زندان‌ها: حمایت‌ها نسبت به نوجوانان بزهکار خاص‌تر است/ مهارت‌آموزی مهمترین مانع بازگشت به زندان است

نشست «تجربه زیسته علوم زندانبانی» بامحوریت حمایت و اقدامات لازم بر اصلاح‌وتربیت کودکان و نوجوانان بزهکار در دست برگزاری قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، نشستی دیگر از سلسله نشست‌های «تجربه زیسته علوم زندانبانی» بامحوریت برنامه‌ها و اقدامات موثر در فرآیند اصلاح و تربیت کودکان و نوجوانان کانون‌های اصلاح‌وتربیت به همت دفتر آموزش و پژوهش سازمان زندان‌ها برگزار شد.

مهمترین عامل در عدم بازگشت به زندان، مهارت‌آموزی و اشتغال زندانیان است

در این نشست ابراهیمی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان با اشاره به کلیدواژه «اصلاح و تربیت» گفت: امروز حمایت و نگاه ویژه‌تری نسبت به نوجوانانی که از کانون آزاد می‌شوند وجود دارد چراکه این افراد وقتی برچسب بزه و بزهکار می‌بینند، از اجتماع طرد می‌شوند بنابراین همچنان نیاز به حمایت‌های خاصی دارند.

وی اقدامات لازم بر منع بازگشت مجدد افراد به زندان را مورد تأکید قرار داد و افزود: مهمترین عامل در عدم بازگشت به زندان، مهارت‌آموزی و اشتغال این قشر از جامعه است که خوشبختانه درحال حاضر شاهد اقدامات موثر و قانونی در سطح زندان‌های کشور نسبت به توسعه اشتغال‌زایی و حرفه‌آموزی زندانیان هستیم.

معاون سازمان زندان‌ها: حمایت‌ها نسبت به نوجوانان بزهکار خاص‌تر است/ مهارت‌آموزی مهمترین مانع بازگشت به زندان است

جامعه نباید رسالت خود را پیرامون اصلاح افراد بویژه نوجوانان فراموش کند

در این نشست صالحی‌عمران، مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش سازمان زندان‌ها نیز گفت: ما درصدد راه‌اندازی جریان فکری و توجه به مباحثی همچون بازاجتماعی کردن، جامعه‌پذیری و بازسازگاری هستیم و مدیران را نسبت به این ادبیات حساس خواهیم کرد تا زندان‌ها نیز بر مبنای علمی اداره شود.

وی افزود: جامعه نباید رسالت خود را پیرامون اصلاح و تربیت افراد بویژه نوجوانان فراموش کند بنابراین با حساسیت بسیار باید در آموزش عمومی و یا مهارت‌آموزی آنان سرمایه‌گذاری کرد.

صالحی‌عمران خاطرنشان ساخت: مددجویان کانون اصلاح و تربیت، محصول عملکرد نهادهایی هستند که وظیفه خود را به خوبی ایفا نکرده‎اند؛ در این راستا می‌توان اثربخشی کانون در روند اصلاح و تربیت این دسته از بزهکاران را مورد توجه قرار داد.

سرمایه‌گذاری بر کودکان بهترین راهکار در هر جامعه‌ای است

هاشمی، مدیر کانون اصلاح‌وتربیت استان تهران به عنوان سخنران دیگر نشست با اشاره به سایر کنوانسیون‌های جهانی در حمایت از حقوق کودک و نوجوان گفت: سرمایه‌گذاری بر کودکان، بهترین راهکار در هر جامعه‌ای است که رشد و پویایی جوامع را به دنبال دارد بویژه اینکه توسعه پایدار را رقم خواهد شد.

معاون سازمان زندان‌ها: حمایت‌ها نسبت به نوجوانان بزهکار خاص‌تر است/ مهارت‌آموزی مهمترین مانع بازگشت به زندان است

وی با اشاره به رویکردهای قضایی در دادرسی این اقشار اعتقاد داشت: بهترین رویکرد تلفیق رویکرد کیفری و البته غیرقضایی است که بازپروری آنان را موجب خواهد شد. امروز کانون‌های اصلاح‌وتربیت به درستی در ابعاد آموزشی، فرهنگی و مددکاری بزهکاران دست به برنامه‌ریزی و بازسازگاری مددجویان می‌زنند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha