تحقق اشتغال ۶۰ درصدی زندانیان در مراکز اصلاحی‌وتربیتی استان فارس

اسحاق ابراهیمی مدیر کل زندان های استان فارس در گفتگوی تلفنی با خبر ساعت ۱۶ رادیو فارس اهم اقدامات این اداره کل را در حوزه توسعه اشتغال و حرفه آموزی  زندانیان و همچنین راهکارهای جلب مشارکت و فعالیت کارآفرینان در مؤسسات کیفری استان را تشریح کرد. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان فارس، مدیرکل زندان های فارس از تحقق اشتغال ۶۰ درصدی زندانیان زندان های استان فارس خبر داد و گفت: این افراد در ۱۰۹ کارگاه و در بیش از ۲۰ رشته شغلی مشغول به کار هستند.

اسحاق ابراهیمی افزود: در ابتدای امسال بیش از ۴۰۰ نفر از زندانیان آزاد شده به بانک های عامل برای دریافت وام های کارآفرینی معرفی شدند.

مدیرکل زندان های استان فارس با بیان اینکه اکثر زندانیان جوان به علت فقر و بیکاری مرتکب جرم شده‌اند که با مهارت آموزی و توانمندسازی زمینه بازگشت آنها به جامعه فراهم می‌شود.

این مقام ارشد زندانهای فارس در ادامه گفتگو با خبر رادیویی ۱۶ سیمای مرکز فارس گفت: در راستای اجرای اولویت ها و سیاست های تحولی و تعالی محور ترسیمی ریاست سازمان زندانها، همه زندان های استان فارس مقوله مهارت آموزی و اصل توسعه اشتغال مولد زندانیان را در اولویت کاری خود قرار داده اند. در همین راستا، این امکان را فراهم کرده ایم که تعدادی از کارآفرینان برای ایجاد اشتغال در زندان‌ها و توسعه کارگاه های حرفه آموزی و تولیدی با زندان ها همکاری داشته باشند.

وی اضافه کرد: اگر کارآفرینان یا بخش خصوصی، قصد همکاری با زندان ها را داشته باشند، طرح تولیدی خود را به منظور تولید و ایجاد اشتغال به اداره کل ارائه کنند و ما آماده هستیم که با همه عزیزان همکاری کنیم. این افراد با شرایط بسیار خوب به بانک های عامل معرفی می شوند تا بتوانند از تسهیلات مناسب برای راه اندازی کارگاه های اشتغال در زندان های استان استفاده کنند.

وی در خاتمه تصریح داشت: ظرفیت های همکاری ما با بخش خصوصی و کارآفرینان با ارائه تسهیلات و در اختیار قرار دادن فضا و مکان، زیر ساخت های آماده، همچنین تامین نیروی انسانی که به مراتب از میانگین نیروی کار جامعه ارزانتر است،دارای جذابیت های لازم است،ضمن اینکه این اقدام و همکاری اشتغال در جامعه ایجاد می کند، و کارآفرینان و سرمایه‌گذاران برای اینکه اشتغالزایی کنند برای مددجویان؛ به ازای هر اشتغال ۷۰ میلیون تومان وام و تسهیلات بانکی در اختیارشان قرار داده می شود.

انتهای خبر/

اخبار «سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی» را در کانال پیام‌رسان «بله» به آدرس https://ble.ir/prisons دنبال کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha