چهار محکوم به قصاص در استان فارس از مجازات رهایی یافتند

در راستای اجرای وظایف ذاتی شوراهای حل اختلاف و با همکاری مسئولین قضایی و اعضای شوراهای حل اختلاف 4  فقره پرونده قصاص مصالحه و محکومین آن از اجرای حکم رهایی یافتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان فارس، رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه پیگیری اخذ رضایت و مصالحه در پرونده های قابل سازش از جمله اقدامات مستمر شوراهای حل اختلاف استان است گفت: در آخرین اقدام سازشی در پرونده های مهم استان 4 فقره پرونده قصاص در حوزه های قضایی شیراز، ممسنی ، کوار و کوه چنار با رضایت اولیاء دم به مصالحه رسید.

حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی رأفت و گذشت خانواده های اولیاء دم به تأسی از سیره اهل بیت علیهم السلام و تلاشهای اعضای شوراهای حل اختلاف را ستودنی خواند و تصریح کرد: اثر چنین بخشش های کریمانه ای روحیه گذشت و ایثار را در جامعه تقویت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه اقدامات مصالحه جویانه و میانجگری شوراهای حل اختلاف ریشه در فرهنگ دینی و بومی مردم دارد بیان داشت: تلاش عملی ما در شوراهای حل اختلاف استان پر رنگ تر کردن نقش این نهاد در توسعه فرهنگ صلح و سازش و کاهش ورودی پرونده هاست .

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس طرح های استان فارس در استفاده بیشتر از ظرفیت های مردمی را کاربردی خواند و افزود: با اخذ ایده های جدید و کاربردی در حوزه حل اختلاف علاوه بر احیاء و تقویت بنیان های فرهنگی مصالحه در استان فرایندهای جدیدی را در این حوزه تعریف کرده ایم که از جمله آن استقرار صلح یاران در مدارس استان با هدف آشنایی دانش آموزان با فرهنگ اصلاح ذات البین است.

گفتنی است شوراهای حل اختلاف استان فارس در سالهای اخیر در شاخص های متعدد مدل تعالی در رتبه برتر کشور قرار داشته است.

انتهای خبر/

اخبار «سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی» را در کانال پیام‌رسان «بله» به آدرس https://ble.ir/prisons دنبال کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha