رهایی دو زندانی محکوم به قصاص در نوشهر

رئیس زندان شهرستان نوشهر از اقدام پیگیرانه و اخذ رضایت از شکات و اولیاء دم دو زندانی محکوم به قصاص نفس پس از 16 سال تحمل حبس خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل زندان‌های استان مازندران، دو زندانی محکوم به قتل عمدی با پیگیری مسئولین زندان شهرستان نوشهر و اخذ رضایت از اولیاء دم پس از 16 سال تحمل کیفر از اجرای حکم قصاص نفس نجات یافتند.

 امیر ارسلان بابویه رئیس زندان شهرستان نوشهر با تایید این خبر افزود: بسط و توسعه فرهنگ صلح و سازش یکی از سیاست های نظام زندانبانی اسلامی است که با همکاری مراجع قضایی و اعضای شورای حل اختلاف زندان و مشارکت ریش سفیدان و معتمدین شهرها و محلات در حال اجراست.

وی تصریح کرد: مددکاران اجتماعی و اعضای شورای حل اختلاف زندان بر حسب تعهد شغلی و وظایف محوله اداری دغدغه مندانه پیگیر مشکلات زندانیان هستند.

بابویه افزود: دو زندانی محکوم به قصاص نفس که بیش از 16 سال در زندان نوشهر تحمل کیفر می کردند، با عنایت به پیگیری های مکرر و دعوت اولیاء دم به زندان و حضور در منزل آنان منجر به اخذ رضایت شد و اولیاء دم با حضور در زندان بدون هیچ شرطی رضایت خویش را نسبت به محکومین به قصاص نفس اعلام کردند.

لازم به ذکر است، شورای حل اختلاف زندان شهرستان نوشهر در ارزیابی عملکرد شوراهای حل اختلاف استان در سال گذشته مقام برتر استان مازندران را کسب نموده و از سوی رئیس کل دادگستری مازندران مورد تجلیل قرار گرفت.

انتهای خبر/ 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha